Zdaniem sądu warunki polisy ubezpieczeniowej, jaką wykupił właściciel baru, nie wykluczają możliwości wypłaty odszkodowania za straty, jakie poniósł z powodu lockdownu.
Sąd wskazał, że w polisie ubezpieczeniowej istnieje zapis mówiący o konieczności wypłaty odszkodowania w sytuacji zdarzenia uniemożliwiającego pracę lokalu przez okres dłuższy niż 90 dni.
Hiszpański oddział grupy Generali będzie musiał wypłacić właścicielowi baru La Esquinita de Javi kwotę 80 tys. euro.
W uzasadnieniu wyroku sąd stwierdził, że właściciel baru nie mógł prowadzić działalności swojego lokalu z powodu wydanego przez rząd Hiszpanii dekretu z 14 marca 2020 roku.
Ten akt prawny uznał za "siłę wyższą", która uniemożliwiła funkcjonowanie placówki gastronomicznej.
"Ten werdykt otwiera drogę dla tysięcy restauracji i barów do domagania się od swoich ubezpieczycieli odszkodowań w podobnych przypadkach dotyczących konieczności zamknięcia lokali" - pisze hiszpański dziennik "El Pais".