Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2023 roku 270,7 mln zł. Przychody grupy wyniosły ok. 5,544 mld zł, czyli wzrosły o 43,8 proc. rok do roku. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 5,432 mld zł.
Dino otworzy nowe sklepy
Niedawno w liście do akcjonariuszy członek zarządu Michał Krauze informował, że spółka chce przeznaczać całość wypracowywanych zysków na otwieranie nowych marketów Dino.
W I kw. 2023 r. spółka Dino Polska uruchomiła 54 nowe sklepy. Na koniec marca 2023 r. sieć Dino obejmowała 2210 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 869,4 tys. m kw. (+18 proc. rok do roku). Rok wcześniej, w I kwartale 2022 r. Dino otworzyło 66 sklepów.
W tym roku sieć zamierza otworzyć łącznie około 300 sklepów - informował niedawno serwis wiadomoscihandlowe.pl. Nowe markety pod szyldem krajowej sieci powstaną w środkowej Polsce oraz tych województwach, gdzie są już dobrze znane. Mają to być nie tylko małe miejscowości, ale i większe miasta.
Sieć pochodzi z Wielkopolski i to tam ma zacząć działać co najmniej kilka marketów. Nowe sklepy pojawią się też w województwach dolnośląskim, zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim i opolskim.
Nakłady inwestycyjne na otwarcie nowych sklepów mają wynieść 1,3 mld zł.
Wyniki Dino za pierwszy kwartał 2023 r.
Z raportu kwartalnego spółki wynika też, że marża EBITDA wyniosła 8,3 proc., podczas gdy rok temu było to 8,6 proc. Wynik EBITDA grupy wyniósł 458,2 mln zł, co oznacza wzrost o 37,7 proc. rok do roku. Konsensus PAP Biznes zakładał 434,5 mln zł EBITDA.
EBIT wyniósł 375,7 mln zł wobec 262,9 mln zł przed rokiem i był ok. 7 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 351 mln zł.
Wzrost sprzedaży LfL (ang. like-for-like, czyli analogiczny) wyniósł w I kwartale 27,2 proc., po wzroście o 20,4 proc. w tym samym okresie 2022 roku.