Energa Obrót samodzielnie skontaktuje się z osobami, które zawarły za pośrednictwem innej firmy niekorzystne aneksy do umów ze spółką, podaje RMF FM.
Jak ujawnili wcześniej dziennikarze stacji radiowej, firma, która sprzedawała w imieniu Energi Obrót, szkoliła swoich pracowników tak, że świadomie mieli doprowadzać do zawierania niekorzystnych umów. Dotąd osoby oszukane były odsyłane do pośrednika, w celu dochodzenia swoich praw konsumenckich.
Przedstawiciele handlowi zapewniali klientów, że podpisanie aneksu będzie gwarantowało stałe koszty energii. Nie informowali o tym, że do rachunków dodawana lub zwiększana będzie opłata handlowa, a co za tym idzie rachunki wcale nie będą stałe, a wzrosną.
Energa Obrót nie chciała wziąć odpowiedzialności za działania swojego partnera biznesowego i osoby, które zostały oszukane, odsyłała do nieuczciwej firmy. Klienci musieli też zgłaszać się samodzielnie poprzez infolinię do Energi Obrót.
Od teraz spółka nie będzie już odsyłać na infolinię, ale sama ma kontaktować się z pokrzywdzonymi.
Kontaktem z pokrzywdzonymi ma zająć się zewnętrzna firma, która w trakcie rozmów będzie oceniać, czy klienci poznali pełną ofertę handlową oraz jak oceniali sam kontakt z przedstawicielami handlowymi.
Dotąd w związku ze sprawą zostało zwolnionych 20 osób związanych z zewnętrznym partnerem biznesowym Energą Obrót. Spółka nie ujawniła, ilu konsumentów dotyczy problem z aneksami do umów.