W tym roku Pepsi obchodzi 125. urodziny. Z tej okazji marka zdecydowała się na kolejny po 14 latach rebranding.
- Pepsi wprowadzi nowy wygląd w Ameryce Północnej jesienią tego roku, z okazji 125. rocznicy powstania marki, a następnie na całym świecie w 2024 roku, wyznaczając kolejną erę marki z myślą o przyszłości - informuje biuro prasowe Pepsi. To oznacza, że odświeżone wizerunkowo Pepsi trafi na polskie półki w przyszłym roku.
Zmiana loga będzie dotyczyć nie tylko puszek czy butelek, ale również lodówek, fontann oraz ciężarówek.
Gigant zaciska pasa. Pepsi zwalnia setki osób
- Pepsi to ikoniczna marka, która stale ewoluuje z duchem czasu, ponieważ przez ostatnie 125 lat była podstawą popkultury. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani rozpoczęciem nowej ery dla Pepsi - powiedział Todd Kaplan z Pepsi.
Pepsi z nowym logo. Jak będzie wyglądać?
Po zmianach nadal będą dominować odmiany kolorów: czerwonego, białego oraz niebieskiego. Ich odcienie będą jednak ciemniejsze. Wprowadzony zostanie również czarny kolor, który ma nawiązywać do Pepsi Zero Cukru.
Pojawi się również napis "PEPSI" oraz koło symbolizujące kulę ziemską. Sam napis ma "falować", co w opinii samej marki ma przywoływać skojarzenia związane z muzyką, rytmem oraz energią, które "mają być stałą częścią dziedzictwa Pepsi".
Najpierw był Sprite
Pepsi to kolejna marka, która postawiła na zmiany. Latem ubiegłego roku Coca-Cola, czyli główny rywal Pepsi, ogłosiła, że Sprite przestanie używać swojej słynnej zielonej butelki i przejdzie na przezroczysty plastik.