Dziennik informuje, że redukcje dotyczą północnoamerykańskiego oddziału firmy zajmującego się napojami, który ma siedzibę w Purchase oraz północnoamerykańskiego oddziału zajmującego się przekąskami i pakowaną żywnością, który ma siedziby w Chicago i Plano, w Teksasie.
Pepsi redukuje zatrudnienie
W notatce wysłanej do pracowników, do której dotarł "The Wall Street Journal", poinformowano, że zwolnienia mają na celu "uproszczenie organizacji, aby mogła działać bardziej efektywnie". Cięcia będą większe w biznesie napojów, ponieważ jednostka przekąsek już wcześniej wprowadziła redukcję, w ramach dobrowolnego programu emerytalnego - pisze dziennik.
W grudniu ubiegłego roku PepsiCo zatrudnia ponad 300 tys. osób na całym świecie, w tym około 129 tys. w USA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Popyt na żywność i napoje sprzedawane w sklepach spożywczych był silny pomimo rosnących cen, które dotknęły wiele gospodarstw domowych. PepsiCo i inne firmy spożywcze podnoszą ceny, aby zrównoważyć wyższe koszty składników, transportu i pracy" - informuje dziennik.
Meta zwolni 11 tys. osób
Pepsi nie jest jedynym gigantem, który planuje zredukować zatrudnienie. Meta Platforms, technologiczny gigant, będący właścicielem m.in. Facebooka, zamierza zwolnić 11 tys. pracowników.
To pierwsza taka decyzja w 18-letniej historii firmy. Ma ona związek m.in. ze spowolnieniem ekonomicznym, rosnącymi kosztami i słabnącym rynkiem reklamowym.
Meta wypłaci zwolnionym pracownikom wynagrodzenie podstawowe za 16 tygodni oraz za dwa dodatkowe tygodnie za każdy rok pracy w ramach pakietu odpraw, jak i opłaci wszystkie pozostałe płatne dni wolne.
Masowe zwolnienia rozpoczęły się także w Twitterze. Media spekulowały, że pracę może stracić nawet 3,7 tys. zatrudnionych, czyli połowa zespołu.
Przyczyna zwolnień, choć również związana z kwestiami ekonomicznymi, jest nieco inna. Elon Musk, nowy właściciel Twittera, jest pod presją i poszukuje sposobów na cięcie kosztów prowadzenia biznesu, za który, jak sam twierdzi, przepłacił. Stąd zatem pomysły dotyczące wprowadzenia płatnych weryfikacji tożsamości na platformie, czy podwyższenia kosztów subskrypcji Twitter Blue.