- Skoro - jak twierdzi Neckermann - wszystkie hotele miały zawarte z biurem kontrakty, na mocy których płatności miały być regulowane na 60 dni po powrocie klienta do kraju, zatem próby wymuszenia tych płatności od turystów były nielegalne także w świetle istniejących umów – wskazała Polska Izba Turystyki w oświadczeniu.
Izba zwróciła uwagę, że "z niepokojem obserwuje działania zagranicznych hotelarzy wobec klientów biura podróży Neckermann Polska pozostających poza granicami kraju w chwili ogłoszenia przez biuro niewypłacalności".
Żądanie pieniędzy od turystów, którzy w związku z ogłoszeniem niewypłacalności przez biuro znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji, Izba określiła jako "traktowanie klientów jako zakładników w rozliczeniach między kontrahentami".
Izba zapewniła, że będzie monitorować tego rodzaju przypadki. Wyraziła też nadzieję, że upadek biura Thomas Cook i pozostające z nim związku problemy Neckermanna staną się przyczynkiem do podjęcia dyskusji na forum europejskim i przyjęcia przepisów, które zapobiegną podobnym sytuacjom w przyszłości.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl