Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Państwowa spółka na krawędzi. "Ludzie są zatrudnieni, a nie mają pracy"

71
Podziel się:

- Wszystkich tych, którzy martwią się o PKP Cargo, zapewniam, że ta firma przetrwa i wróci do świetności, bo jest ważna dla naszej gospodarki - poinformował minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Dodał, że zwolnienia pracowników są elementem restrukturyzacji firmy. - Ci ludzie mają zatrudnienie, ale nie mają pracy - dodał.

Państwowa spółka na krawędzi. "Ludzie są zatrudnieni, a nie mają pracy"
PKP Cargo przetrwa i wróci do świetności - zapewnia minister infrastruktury Dariusz Klimczak (East News, Filip Naumienko/REPORTER)

Pytany w Polsat News o główne wyzwanie dla resortu infrastruktury na najbliższe tygodnie, Klimczak zaznaczył, że jest to "dokończenie restrukturyzacji PKP Cargo".

- To jest co prawda spółka giełdowa, to nie jest typowa spółka skarbu państwa. Udziały w niej ma grupa PKP, 33 proc. Natomiast czuję odpowiedzialność za tę firmę, która jest restrukturyzowana już po raz drugi, do fatalnej kondycji doprowadzili ją nasi poprzednicy - ocenił minister.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pociąg bez toalety z Zakopanego do Trójmiasta. "Jest to wpadka ze strony przewoźnika"
Firma ekonomicznie leży na oddziale intensywnej terapii. Ale jestem pewien, i to słyszę od pana ordynatora, nowego prezesa, pana dr Marcina Wojewódki, że pacjent będzie żył i wszystkich tych, którzy martwią się o PKP Cargo, zapewniam, że ta firma przetrwa i wróci do świetności, bo jest niezwykle ważna dla naszej gospodarki - podkreślił minister infrastruktury.

Pytany o zwolnienia pracowników w PKP Cargo, Klimczak zaznaczył, że "jest to jeden z elementów restrukturyzacji". - Podstawowym są nowe zamówienia. Niedawno podpisaliśmy nową umowę na dostarczanie węgla z Bogdanki do jednej z firm energetycznych. Wygraliśmy kolejne duże przetargi na kilkaset milionów złotych. Tego nie potrafili poprzednicy zrobić - ocenił Klimczak.

Klimczak: od marca kurs poszedł w górę o 60 proc.

- Odkąd Ministerstwo Infrastruktury przejęło nadzór na PKP Cargo, akcje idą w górę, od marca wzrosły praktycznie o 60 proc., w zależności od kursu. To jest dla mnie najważniejsze. Natomiast spółka idzie na prostą, stabilizujemy jej finanse, umacniamy jej pozycję rynkową, a o pracowników zadbamy. Podpisaliśmy kilkanaście listów intencyjnych, gdzie 2 tys. pracowników PKP Cargo ma możliwość przejścia np. do PKP Intercity, PKP Intercity Remtrak, PKP PLK, a nawet innych firm, niemających związku z PKP, np. Budimex. On także zaprasza pracowników wykwalifikowanych z PKP Cargo - podkreślił Klimczak.

Problem jest podstawowy: ci ludzie mają zatrudnienie, ale nie mają pracy, bo o tę pracę, czyli o zamówienia, nie zadbali moi poprzednicy - dodał minister.

Zgodnie z danymi Urzędu Transportu Kolejowego, udział PKP Cargo w kolejowym rynku według masy przewiezionych towarów spadł w okresie styczeń - lipiec 2024 r. do 27,51 proc. z 31,88 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. W roku 2022, w okresie od stycznia do końca lipca, udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów pod względem masy wynosił 35,93 proc.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Grupa PKP Cargo oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP SA, która ma 33,01 proc. akcji. 25 lipca br. sąd rejonowy w Warszawie otworzył postępowanie restrukturyzacyjne PKP Cargo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(71)
WYRÓŻNIONE
Ada
4 miesiące temu
Pracuje w cargo 10 lat firma 8 lat z roku na rok poprawiają swoją kondycję widać to było chociaż by po zakupowanuch maszynach A teraz od stycznia nagle się nic nie opłaca rząd zamiast pomóc spółce skarbu państwa robi wszystko by udowodnić że się nic nie da i że to wina pisu nie ważne że rok 2023 zakończył się z zyskiem 82 mln Tusk realizuje to czego nie zdążył zrobić w ostatniej kadencji A była już próba sprzedaży popcargo ostatecznie za to co robi Tusk zapłacimy wszyscy Polacy
Jerzy
4 miesiące temu
No i znowu się nie mylą i nie bajerują,firma pozostanie jak zdąży PIS szybko odzyskać władze,teraz zwalnianie, sprzedaż firm to restrukturyzacja,jak wcześniej,zaraz banki,i znów trzeba bendzie zapłacić krocie za odkup,o kolejce linowej niech nie zapomną.No wyborcy wróciły stare dobre czasy.Ale zaraz trol napisze że to wina PIS.trzymać tak dalej za rok waszych rządów nawet cud nie pomoże odzyskać tego co zostanie zniszczone.
Prezenty dla ...
4 miesiące temu
Następne badą Azoty czy LOT?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (71)
DB pe
3 miesiące temu
PKP S.A do tej pory nie oddał według ustawy aportem majątku spółkom kolejowym. Setki milionów zł. są płacone za dzierżawę tego majątku .Jest to hucpa prawna.Ponad 20 lat opłat czy ktoś to może policzyć jak skarb państwa okrada spółki kolejowe.Nawet są raporty NIK o złamaniu ustawy o komercjalizacji PKP.
DB pe
3 miesiące temu
Zwalnia się tam gdzie jest najwięcej pracy.Zakład Centralny Sekcja Małaszewicze 70 % pracowników na bruk.Kontener ma prowadzać DB.W śr.wezłowej Łuków ma nie być żadnego pracownika PKP Cargo.
Kroma 1966
3 miesiące temu
Mało tego to jest najgorszy rzod kiedy e ogóle był
Danka
3 miesiące temu
Nawet za rzadow Tuska jaj nie będzie, bo kury nie chca znosić, mowia, że takie jaja są teraz w Polsce ze wszyscy z tych jaj rządowych się śmieja i że one tj kury czują, się obrażone.
Rana
3 miesiące temu
Partie takie jak PO, Lewica, PSL Holownia, to sa partie antypolskie. Tylko PiS, Konfederacja, Kukiz i Republikanie to polskie patriotyczne partie, gkosujmt tylko na polskie partie, które chcą silnej Polski w, Europie i zamożnycg Polakow we własnym kraju. Nie Bój Tuska
...
Następna strona