Przewoźnik wyjaśnił, że ogłoszone w piątek postępowanie jest największym tego typu w historii PKP Intercity. Jak wyjaśniono, po zakończeniu zamówienia do spółki trafi 300 nowych wagonów. Firma będzie miała też prawo dokupić kolejnych 150 wagonów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Historyczny przetarg PKP Intercity
Spółka dotąd zainwestowała 7 mld zł w nowoczesny tabor. Do 2030 roku ma być to 27 mld zł.
Przewoźnik poinformował, że w ramach przetargu kupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, w opcji podstawowej, park taborowy PKP Intercity wzbogaci się o:
- 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową,
- 40 wagonów przedziałowych 2. klasy,
- 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy,
- 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami,
- 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów,
- 38 wagonów restauracyjnych,
- 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
Jeśli PKP Intercity zdecydują się na rozszerzenie zamówienia do 450 wagonów, to każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki - od 13 do 40 sztuk.