Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

PKP PLK z umową na nową linię. Będą dwa tunele, wiadukty i estakady

12
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie nowej linii pomiędzy Krakowem i Myślenicami w ramach rządowego programu Kolej Plus. Wartość umowy to ponad 22 mln zł, a czas jej realizacji określono na 35 miesięcy. Projekt zakłada budowę nowej linii kolejowej o długości ok. 22 km.

PKP PLK z umową na nową linię. Będą dwa tunele, wiadukty i estakady
PKP PLK podpisały umowę na projekt linii kolejowej Kraków-Myślenice (Adobe Stock, Krzysztof Nahlik)

Jak poinformował w poniedziałek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, umowa została podpisana z konsorcjum firm BBF i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Zakłada ona opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy nowej linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. Na przygotowanie projektu wykonawcy będą mieli 35 miesięcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

Gigantyczna inwestycja PKP

Projekt dotyczący połączenia między Krakowem i Myślenicami zakłada budowę nowej linii kolejowej o długości ok. 22 kilometrów, biegnącej od krakowskich Swoszowic do centrum Myślenic.

Na jej trasie zaplanowano dwa tunele, a także wiadukty i estakady. W środkowej części przewiduje się tzw. mijankę o długości 7 km, dzięki której pociągi będą mogły kursować z częstotliwością wynoszącą ok. pół godziny. Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice. Pociągi pojadą z prędkością od 80 do 120 km/h, a przejazd ze stolicy regionu do Myślenic szacowany jest na ok. 40 minut.

Według szacunków PLK z wygodnego dostępu do pociągów skorzystać będą mogli nie tylko mieszkańcy Myślenic, ale i trzech podkrakowskich gmin - razem ok. 72 tys. osób.

Dzięki inwestycji zwiększy się rola kolei w regionie. Projekt pozwoli zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających codziennie do stolicy Małopolski i przez to zredukować hałas oraz zanieczyszczenie powietrza - wskazał Hamarnik.

Linia kolejowa Kraków – Myślenice to jedna z trzech inwestycji planowanych w Małopolsce w ramach rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku. Pozostałe dwie to: budowy łącznicy kolejowej na trasie Kraków-Olkusz oraz budowa i modernizacja linii kolejowej między Krakowem i Niepołomicami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
angst
8 miesięcy temu
Ale , jak to tak? - powiedzą w Platformie. Po co to komu , jak już jest w Niemczech?
Donald
8 miesięcy temu
I tak to zablokuję.
rrr
8 miesięcy temu
Prawie 3 lata na wykonanie projektu 22 km linii. Czyli projektowanie linii przez cały kraj (ok. 600 km) trwałoby prawie 100 lat. A ile zajmie budowa?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
A KIEDY WRÓCI
4 miesiące temu
linia kolejowa 103 - Trzebinia - Wadowice ??????
AKS
7 miesięcy temu
Przedłużyć tą linię do Kasiny Dolnej, budując tunel pod Przełęczą Jaworzyce i zamiast budować kilkadziesiąt kilometrów linii Podłęże-Piekiełko, załatwia się sprawę nowego szlaku do Zakopanego i Nowego Sącza.
Cogito
7 miesięcy temu
PKP to była prężna firma istniejąca w PRL. Obecnie to popłuczyny tej świetności.
Ari
8 miesięcy temu
Bez unijnych pieniędzy nic by nie zrobili. Ciekawe jak wzrosną koszty tych inwestycji? Jak znam życie niektórzy już przytulają kasę z tego tytułu.
XxX
8 miesięcy temu
W PRL- u kolej dojeżdżała prawie wszędzie. Później ci wszyscy mądrale po 1989 roku rozkradli i podzielili między sobą majątek PKP. Zniknęły połączenia i tory. Dziś wmawiają , że coś robią bogacąc się na unijnej kasie.