Jak poinformował w poniedziałek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, umowa została podpisana z konsorcjum firm BBF i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Zakłada ona opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy nowej linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. Na przygotowanie projektu wykonawcy będą mieli 35 miesięcy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gigantyczna inwestycja PKP
Projekt dotyczący połączenia między Krakowem i Myślenicami zakłada budowę nowej linii kolejowej o długości ok. 22 kilometrów, biegnącej od krakowskich Swoszowic do centrum Myślenic.
Na jej trasie zaplanowano dwa tunele, a także wiadukty i estakady. W środkowej części przewiduje się tzw. mijankę o długości 7 km, dzięki której pociągi będą mogły kursować z częstotliwością wynoszącą ok. pół godziny. Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice. Pociągi pojadą z prędkością od 80 do 120 km/h, a przejazd ze stolicy regionu do Myślenic szacowany jest na ok. 40 minut.
Według szacunków PLK z wygodnego dostępu do pociągów skorzystać będą mogli nie tylko mieszkańcy Myślenic, ale i trzech podkrakowskich gmin - razem ok. 72 tys. osób.
Dzięki inwestycji zwiększy się rola kolei w regionie. Projekt pozwoli zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających codziennie do stolicy Małopolski i przez to zredukować hałas oraz zanieczyszczenie powietrza - wskazał Hamarnik.
Linia kolejowa Kraków – Myślenice to jedna z trzech inwestycji planowanych w Małopolsce w ramach rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku. Pozostałe dwie to: budowy łącznicy kolejowej na trasie Kraków-Olkusz oraz budowa i modernizacja linii kolejowej między Krakowem i Niepołomicami.