Zmiany są efektem postępującej od dwóch lat transformacji europejskich spółek Marquard Media Group. Polska filia tłumaczy, że wydawanie prasy przestaje być opłacalne i nic nie zmieniają w tej kwestii działania restrukturyzacyjne.
– Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu – tłumaczy w oświadczeniu prasowym Bijan Khezri, prezes oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, w następstwie tych zmian pracę straci nawet 70 proc. załogi polskiego Marquarda.
Co to oznacza dla polskich klientów? Muszą się spodziewać, że od początku 2020 roku nie znajdą w kioskach, salonikach prasowych itp. kilku tytułów czasopism. Na dobre bowiem znikną "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Harper’s Bazaar" i "Esquire" . Wszystkie, poza "CKM", były wydawane na zagranicznych licencjach.
Polski Marquard zapowiada zmianę dotychczasowej strategii. Skupi się na własnych portalach internetowych oraz na zwiększeniu własnego udziału w rynku cyfrowym. Firma zapowiada większe wsparcie dla następujących witryn: kozaczek.pl, papilot.pl, zeberka.pl oraz ckm.pl. Oprócz tego ponownie uruchomi serwisy: supermamy.pl oraz autostuff.pl.
– Wierzymy w polski rynek i jesteśmy przekonani, że rezygnacja z wydawania prasy pozwoli na pełne wykorzystanie zasobów, by rozwijać się obszarze cyfrowym na miarę naszego potencjału – wyjaśnia Khezri.
Marquard Media Group AG jest firmą działającą w branży mediowej. Przez wiele lat kojarzona była z magazynami klasy premium.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl