Sieć sklepów abc jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (ok. 8600 placówek na terenie całego kraju), działających głównie w mniejszych miejscowościach, których właścicielami są niezależni polscy przedsiębiorcy.
- Zamawiając paczkę do abc konsument zyskuje możliwość jej odbioru w bardzo elastycznych godzinach. Większość sklepów abc czynna jest do późnych godzin wieczornych. Zgodnie z zakładanymi planami rozwoju, usługa będzie umożliwiała obsługę paczek przez największe firmy kurierskie w Polsce – chwali się Eurocash, który zapewnia wsparcie organizacyjne sklepom abc, w komunikacie.
– Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.
Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom. Z kolei działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami kurierskimi. Operatorem usługi będzie firma DHL Parcel, dla której współpraca z Grupą Eurocash jest kolejnym krokiem ku rozszerzeniu sieci Punktów Partnerskich, liczącej obecnie niemal 8000 placówek.
– Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.
A jakie znaczenie dla spółki miał fakt, że status operatora pocztowego umożliwia otwieranie sklepów w każda niedzielę niehandlową (z czego skorzystała "Żabka")
? Rzecznik Eurocash przekonuje, że to akurat miało znaczenie poboczne, tym bardziej że nie ma pewności, czy franczyzobiorcy będą zainteresowani tym, by sklep był otwarty przez cały tydzień.
– Sklepy abc są prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców i w większości decydowali się oni na otwieranie swoich sklepów w niedziele. Wielokrotnie to podkreślaliśmy, że małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych. W przypadku wdrożenia usług kurierskich, chodzi tutaj o zupełnie nowe korzyści dla przedsiębiorców. Po pierwsze, obserwujemy wzrost liczby punktów handlowych, które oferują usługi kurierskie. Aktualnie świadczą je zarówno inne sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe (…). Po drugie, dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż - wyjaśnia Domański w komunikacie
Powołuje się na badania, które pokazują, że "współczynnik współkupowania" wynosi przy tego typu usłudze ok. 30 proc.. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl