Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

51 lat produkcji i zamykają linię. Co z pracownikami polskiej fabryki?

66
Podziel się:

Olsztyńska fabryka Michelin zakończyła wieloletnią produkcję opon do ciężarówek - poinformował w środę rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. Fabryka wytwarza też inne produkty, m.in. opony do samochodów osobowych. Obyło się bez zwolnień. Część załogi została przeniesiona na inne linie produkcyjne.

51 lat produkcji i zamykają linię. Co z pracownikami polskiej fabryki?
Po pół wieku kończą produkcję. Historyczna decyzja polskiego zakładu (East News, Artur Szczepanski/REPORTER)

Zakład Opon Ciężarowych istniał w olsztyńskiej fabryce od 51 lat i działał w ramach Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS). Tego typu opony produkowano w Olsztynie także w 1995 roku, gdy w ramach przekształceń własnościowych fabrykę kupił koncern Michelin. - Opony trafiały na rynki całego świata, w Polsce zostawała niewielka część tej produkcji - powiedział Piotr Staszałek Polskiej Agencji Prasowej. Jak dodał, w sumie przez 51 lat wyprodukowano w Olsztynie 27 milionów sztuk opon ciężarowych.

- Ostatnią oponę podpisali pracownicy Zakładu Opon Ciężarowych, którzy uczestniczyli w uroczystości zakończenia produkcji tego typu opon w naszej olsztyńskiej fabryce. Pracownicy dostali też pamiątkowe statuetki - dodał Staszałek. Przyznał, że zakład zakończył produkcję w październiku, ale nie informowano o tym opinii publicznej.

Olsztyńska Fabryka Michelina zajmuje powierzchnię ponad 170 ha i zatrudnia blisko 5 tys. ludzi. To jedna z największych fabryk koncernu Michelin na świecie i największy pracodawca w woj. warmińsko-mazurskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Škoda Superb Combi PHEV na trasach Beskidu Śląskiego

Obyło się bez zwolnień

Rzecznik Michelin Polska zapewnił, że ani jedna osoba pracująca przy produkcji opon do ciężarówek nie straciła pracy.

Wszyscy znaleźli zatrudnienie w innych zakładach naszej olsztyńskiej fabryki, która należy do najnowocześniejszych w Europie, jest stale rozwijana, wyposażana w nowe technologie i udoskonalana. Co więcej, nie pozbywamy się pracowników, ale o nich zabiegamy - podkreślił Staszałek.

Firma zdecydowała o zamknięciu produkcji opon do ciężarówek ze względu na sytuację na rynku oponiarskim świata, który jest zalewany tanimi produktami z Chin. - Nasze doświadczenie pokazuje, że chińskie opony jakościowo są znacznie grosze, ale cenowo są bezkonkurencyjne - ocenił rzecznik Michelin Polska.

Największy pracodawca w regionie

Michelin w Olsztynie nadal produkuje opony do maszyn rolniczych, kordy i formy oraz opony do aut osobowych, w tym - elektrycznych. Staszałek wyjaśnił, że opony do aut elektrycznych muszą być bardziej wytrzymałe, ponieważ samochody elektryczne są znacznie cięższe od aut napędzanych paliwem. W samochodach elektrycznych inaczej rozkłada się też nacisk na opony niż w autach tradycyjnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(66)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Roberto
15 godz. temu
Tu powinna być decyzja państwa i uzgodnić z firmą że policja, wojsko, straż pożarna będą zaopatrywać się opony wyprodukowane w tej firmie. Warunek powinien być utrzymanie produkcji firma powinna być wpisana do rejestru strategicznych (zwłaszcza dla wojska)
Cris
13 godz. temu
To nie była już polska fabryka !!! DHL 1mln podatku Impost 250 mln !!! impost jest jeszcze polski....
łopona
13 godz. temu
Jak się przez lata nic nie robi w celu podniesienia stopy inwestycji, to teraz przychodzi czas na bardzo gorzkie zbiory. I darujmy sobie głupoty, które niestety można tu też przeczytać, a robione przez kopiuj/wklej w stylu: "po co CPK, jak jest lotnisko w Berlinie", albo "będziecie znowu jeździć na szparagi", wskazujących Tuska jako winnego. Morawiecki dobrze wskazał ten problem w 2017 w SOR, a potem nic z nim nie zrobił. Było tylko ględzenie o tym, że "Polacy zasługują na niemieckie płace". Te płace nie biorą się znikąd. Jak się nie weźmiemy zaraz za inwestycje, to będziemy wkrótce w ciemnej... Miejsca pracy uciekają od nas już nie tylko do Rumunii, ale nawet do Hiszpanii, która zaczyna się szybko reindustrializować.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
kowal
16 godz. temu
opony sprzedawano na cały świat a w Polsce zostawał niewielka ilość czyli Michelin otrzymywał od Urzędu Skarbowego zwrot podatku WAT. Tak Polska zarabia na zagranicznym kapitale . Chiny umiały to rozegrać i dlatego są bogate . Nie miały Balcerowiczów , Lewandowskich , Bieleckich którzy w nagrodę pracują za wielkie pieniądze za granicą.
miki
15 godz. temu
za chwilę będziemy latać na EKOLOGICZNYCH MIOTŁACH, więc niedługo żadne opony nie będą potrzebne... już niedługo, oj niedługo 🤭
Wodnik
16 godz. temu
Widać, że kapitał nie ma pochodzenia. Zupełnie jak dostęp do technologii, surowców itd. Dlatego zawsze będziemy narodem poddanym .
NAJNOWSZE KOMENTARZE (66)
BBB
26 min. temu
Koszty produkcji zbyt wysokie ,, kłaniaja się zielone łady ,, napewno Polacy już się zaczeli uśmiechac wychodząc z torbami z takich zakładów ale nam się zmieniło w tym ostatnim roku
Mic
34 min. temu
Wrócić pod starą nazwe i robić dalej
efekt tuska
46 min. temu
i to jest konkret!
Rudolf
47 min. temu
Panie redaktor niech Pan nie pisze głupot Polska fabryka Michelin ona nie jest Polska tylko w Polsce ,pracownicy wszyscy do Gdańska do kolebki zagłady RP pod dom wodza Wałęsy On ma lekarstwo na wszystko wraz z księdzem Jankowskim pomogą tylko musicie dać Im pieniądze
olo
47 min. temu
następne kupię michelin. raz już kupiłem chińskie, okazały się bardzo nie trwałe.
...
Następna strona