Poczta Polska nie rezygnuje ze zwolnień i przenosi pracowników

Państwowy gigant nie rezygnuje ze zwolnień grupowych, ale zmniejsza ich zakres. Chce także przenieść część pracowników do spółek zależnych, co budzi ich niepokój.

Państwowy gigant nie rezygnuje ze zwolnień grupowych, ale zmniejsza ich zakres
Państwowy gigant nie rezygnuje ze zwolnień grupowych, ale zmniejsza ich zakres
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK
Agnieszka Zielińska

Z informacji Dziennika Gazeta Prawna wynika, że rozmowy w tej sprawie prowadzone są m.in. z grupą kilkudziesięciu informatyków. Chodzi o przejście do spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC)

Do porozumień o zmianie firmy mają być także namawiane osoby zatrudnione jako doradcy klienta w usługach finansowych, nieoficjalnie wiadomo, że w tym wypadku chodzi o spółkę Poczta Polska Dystrybucja.

Euro inne niż wszystkie. Sprzedawcy niepocieszeni

Tymczasem Bogumił Nowicki przewodniczący NSZZ Solidarność Pracowników Poczty Polskiej twierdzi, nikogo nie poinformowano o celu przenosin. W odpowiedzi rzeczniczka Poczty Polskiej Justyna Siwek tłumaczy te działania przyspieszeniem cyfryzacji grupy. Informuje także, że zarząd Poczty Polskiej podjął w ubiegłym roku decyzję o restrukturyzacji i zmianie działania spółki PPUC.

Według niej celem tych działań jest zaspokojenie szerokiego spektrum potrzeb IT całej grupy. Jak podaje DGP spółka PPUC będzie odpowiadać m.in. za rozliczenia z Krajową Administracją Skarbową. Ma to znaczenie zwłaszcza w kontekście wejścia w życie pakietu VAT dla e-commerce, zobowiązującego do zgłaszania przesyłek z UE, głównie z Chin.

Przypomnijmy, że plany zarządu Poczty Polskiej zakładały odchodzenie blisko 80 tys. załogi o około 7, 3 tys. etatów. W sumie odejścia na emeryturę, nieprzedłużanie umów na czas określony i zwolnienia grupowe miały objąć 2 tys. pocztowców. Jednak teraz okazuje się, że skończy się na 960 etatach. Nieoficjalnie wiadomo, że powodem są lepsze wyniki finansowe spółki, która w pierwszym kwartale tego roku wyszła na plus.

Aktualnie w budżecie Poczty Polskiej niemal 70 proc. kosztów stanowią koszty pracy. Firma twierdzi, że u konkurencyjnych operatorów w UE poziom ten wynosi zwykle 50-55 proc.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (7)