Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Malwina Gadawa
|

Polska nie odpuszcza. Walczy o przejęcie hiszpańskiego giganta

8
Podziel się:

Polski Fundusz Rozwoju, właściciel bydgoskiej Pesy, stara się przejąć hiszpańskiego producenta pociągów Talgo. W grze są także Jupiter Wagons z Indii i Sidenor z Hiszpanii. PFR planuje złożyć ostateczną ofertę do piątku, oferując być może nawet ponad 5 euro za akcję - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Polska nie odpuszcza. Walczy o przejęcie hiszpańskiego giganta
Polska Pesa chce przejąć hiszpańskie Talgo (Getty, Europa Press 2025)

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) intensyfikuje działania, by przejąć hiszpańskiego producenta pociągów dużych prędkości, Talgo.

Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", PFR jest jednym z trzech podmiotów zainteresowanych zakupem akcji firmy. Oprócz PFR, w wyścigu uczestniczą indyjski producent taboru kolejowego Jupiter Wagons oraz hiszpański gigant stalowy Sidenor, który jednak planuje nabyć jedynie 29,9 proc. akcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Będzie bunt w rządzie? "Nie oddadzą ani stołeczka"

PFR, będący właścicielem bydgoskiej Pesy, zamierza złożyć ostateczną ofertę do piątku. "DGP" powołując się na hiszpańskie "OkDiario" pisze, że polski fundusz planuje zapłacić 4,30 euro za akcję, co daje łączną kwotę 528 mln euro za całą firmę. Istnieje jednak możliwość, że cena za akcję wzrośnie do ponad 5 euro.

Akcje Talgo w górę

Reuters podał, że akcje Talgo wzrosły w poniedziałek o 7 proc. po tym, jak polskie PFR poinformował o zamiarze przystąpienia do przetargu na producenta szybkich pociągów

Zgodnie z hiszpańskimi przepisami, nabycie ponad 30 proc. akcji spółki notowanej na giełdzie wymaga złożenia oferty na pozostałe akcje. Talgo wzbudza zainteresowanie inwestorów, gdyż transport kolejowy w Hiszpanii zyskuje na znaczeniu jako ekologiczna alternatywa dla lotnictwa i transportu drogowego.

Zakup Talgo to dla Polski strategiczna szansa na rozwój infrastruktury kolejowej i wzmocnienie roli we wdrażaniu kolei dużych prędkości, które mają nawiązywać do planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to o tyle istotne, że w Polsce brak jest producentów taboru dedykowanego KDP.

Talgo projektuje i produkuje pociągi eksploatowane w wielu krajach, w tym w Hiszpanii, Niemczech i Arabii Saudyjskiej. Pesa, największy producent taboru kolejowego w Polsce, dostarcza pojazdy do wielu europejskich krajów.

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Prezydent2030
1 tyg. temu
Czy Ktoś wie, dlaczego "Hiszpanie" pozbywają się tej "perełki" ?
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
2w231
1 tyg. temu
dzielnie walczyli, ale po co to komu
irek
2 tyg. temu
mądry wybór. wykupić przenieść know-how do nas i zamknąć konkurenta. Tak jak niemcy robili u nas od zawsze
Hiszpan
1 tyg. temu
Skandal! Hiszpania nie będzie wyprzedawać swoich sreber narodowych!!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
2w231
1 tyg. temu
dzielnie walczyli, ale po co to komu
Hiszpan
1 tyg. temu
Skandal! Hiszpania nie będzie wyprzedawać swoich sreber narodowych!!!!
Prezydent2030
1 tyg. temu
Czy Ktoś wie, dlaczego "Hiszpanie" pozbywają się tej "perełki" ?
irek
2 tyg. temu
mądry wybór. wykupić przenieść know-how do nas i zamknąć konkurenta. Tak jak niemcy robili u nas od zawsze
bogdan
2 tyg. temu
Platforma miałaby jedną pierwszą inwestycje.