Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Polska Żegluga Morska zyskała nowy statek. Jego długość to ponad 180 m

16
Podziel się:

Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.

M/s "Sopot" to masowiec przystosowany do transportowania dużych gabarytów.
M/s "Sopot" to masowiec przystosowany do transportowania dużych gabarytów. (PŻM, PŻM)

Potężny statek M/s "Sopot" to masowiec przystosowany do transportowania dużych gabarytów. Wyposażony jest w specjalny dźwig, a nośność tej jednostki szacowny jest na nawet 39 tys. ton.

W sumie statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.

To właśnie taki typ statków, w pełni załadowanych, po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m, będzie można nazwać typem Szczecin-max, informuje rzecznik grupy PŻM Krzysztof Gogol.

Służby eksploatacyjne armatora szukają dla jednostki zatrudnienia.

M/s "Sopot" jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stocznii Yangfanw ostatnich dwóch latach.

W 2018 roku flota PŻM wzbogaciła się o 5 statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy jeziorowce: "Gardno", "Jamno", "Narie".

W tym roku do eksploatacji PŻM weszły : m/s "Karlino" i właśnie m/s "Sopot". Od wprowadzenia zarządu komisarycznego w PŻM w lutym 2017 roku żaden statek nie został sprzedany - wskazuje Krzysztof Gogol.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
xbtc
5 lata temu
a sen o Polskich stoczniach i budowaniu statków..
Lublinianin
5 lata temu
Za tego "parszywego komunizmu", to PŻM był jednym z najwiekszych armatorów światowych /kilkaset jednostek/ , a flota ta byla wybudowana w POLSKICH STOCZNIACH i zaprojektowana przez "POSKICH INZYNIEROW !!! O silnikach z "Cegielskiego" nie wspomnę ...
Sedina tt
5 lata temu
A my kończymy budowę statku - po położeniu stępki. Budowniczy ? Wizjoner Brudziński, wraz z biskupem i kropidłem. Czepiła się żaba stępki, i krzyczy - budujemy statki pełnomorskie !!!. Mać !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Romek
4 lata temu
Dobrze dobrze na małe masowce jest dużo zleceń i dużo portow może je przyjąć , np rudy z Afryki, przerzyty z morza śródziemnego , ziarno z Ukrainy, nie są takie drogie w kupnie więc się zwracają , trzeba postawić na niszę np baltimax lub te jexiorowce i swoje robić . Wielkie capesize powyzej 150 tys wypornosci wchodzą na baltyk niedoladowane zawsze do 15 m zanurzenie mogą, a standard to 18 m, czyli głębokość kanału sueskiego
szkutnik
5 lata temu
A stępka w Szczecinie ciągle leży i rdzewieje !!. Pinokio już chyba o niej zapomniał !.
UUU
5 lata temu
Dlaczego nie zamówiono w Stoczni w Szczecinie????????A tak w ogóle kiedy wodowanie promu????????????Panie Brudziński co się tam dzieje???????
loki
5 lata temu
My kładziemy coś co nazywamy "stępką" a statki kupujemy u Chińczyków.
AGM
5 lata temu
Jaki on potezny...krypa ot co