Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. AS
|
aktualizacja

Polskie lotnisko z dużym spadkiem ruchu. To efekt konfliktu z Ryanairem

21
Podziel się:

Lotnisko w Modlinie po raz kolejny odnotowało duży spadek ruchu pasażerskiego. W październiku 2024 r. port przyjął o jedną piątą pasażerów mniej niż rok wcześniej. To efekt konfliktu Modlina z Ryanairem. Przewoźnik tnie swoją ofertę połączeń, a nowe kierunki otwiera na warszawskim Okęciu.

Polskie lotnisko z dużym spadkiem ruchu. To efekt konfliktu z Ryanairem
Ryanair tupnął nogą. Polskie lotnisko z ogromnym spadkiem ruchu (Adobe Stock, PIOTR PIATROUSKI)

W październiku tego roku lotnisko w Modlinie odprawiło 256 864 tys. pasażerów - podał serwis rynek-lotniczy.pl. To o 21 proc. mniej niż rok temu. Łącznie w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2024 r. na lotnisku pojawiło się 2 472 186 podróżnych. To także mniej niż przed rokiem, gdy port obsłużył o 480 tys. osób więcej.

Tak wysoki spadek jest efektem konfliktu zarządu lotniska z główną linią operującą na podwarszawskim porcie - Ryanairem. Lowcost protestuje przeciwko nowemu cennikowi opłat i ogranicza swoją działalność. Spadki ruchu pasażerskiego trwają nieprzerwanie od kwietnia tego roku - zauważył Rynek Lotniczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

W sierpniu przewoźnik zapowiadał dalsze cięcia połączeń. W komunikacie Ryanair informował, że po zmianach od końca października będzie obsługiwać 22 trasy do i z lotniska Warszawa-Modlin. Utrzyma też sześć połączeń do i z Lotniska Chopina w Warszawie.

"Te cięcia oznaczają zmniejszenie liczby zbazowanych samolotów Ryanair w Modlinie z pięciu do czterech od końca października. Część tego ruchu pasażerskiego zostanie przeniesiona na nowe trasy i nową przepustowość na Lotnisku Chopina w Warszawie" - podkreślono.

Nie tylko Modlin

Na znaczne ograniczenie oferty połączeń lub nawet całkowite wycofanie się irlandzki przewoźnik zdecydował się także na kilku niemieckich lotniskach. Zmiany wejdą w życie po sezonie zimowym i obejmą porty w Hamburgu, Dortmundzie, Lipsku i Dreźnie.

Dyrektor generalny irlandzkich linii, Eddie Wilson, uzasadniał tę decyzję wysokimi kosztami lokalizacji, które – jak podkreślił w wywiadzie dla "Die Welt" – przekładają się na wzrost cen biletów. – Coraz mniej pasażerów jest skłonnych płacić więcej za bilet – wskazał Wilson.

Ryanair apelował do rządu Niemiec o niezwłoczne wdrożenie działań mających na celu zmniejszenie kosztów związanych z użytkowaniem lotnisk oraz zreformowanie szeroko pojętego transportu lotniczego. Linia lotnicza sugerowała m.in. zniesienie podatku nałożonego na lotnictwo, a także zmniejszenie opłat za kontrolę ruchu, które od 2019 roku wzrosły dwukrotnie.

Ponadto Ryanair postulował o wstrzymanie planowanej na styczeń 2025 roku podwyżki opłat ochronnych o 50 proc. Według przewoźnika, zignorowanie tych wniosków przez niemieckie władze może skutkować dalszym uszczupleniem siatki połączeń na rynku lotniczym w Niemczech.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Kolej
7 godz. temu
A Struzik dalej buduje bocznicę ???
Onyx
6 godz. temu
Trzeba zmodernizować. Kilka buldożerów i zaorać. To lotnisko to jeden wielki bałagan.
Principe
3 godz. temu
Modlin - super lotnisko, jak nie mówisz po polsku i wylądujesz tutaj koło północy, to powodzenia w dojechaniu spod tego baraku do jakiegoś miasta za normalne pieniądze
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
DżekStrong
8 godz. temu
Na szczęście CPK bije rekordy lotów.
Lotka
4 godz. temu
Dzisiaj czytamy o braku porozumienia między firmami z powodu stawek finansowych a jutro dowiemy się jakie obroty ma Ryanair oraz to , że jest nabogatszą i najlepiej funkcjonującą firmą przewozową .
Viv
8 godz. temu
Cóż prawo rynku
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
zdzich
42 min. temu
Szkoda . To lotnisko wywiozło mnie w świat . Ma wielki potencjał ale nie wykorzystany .
WAWA
1 godz. temu
Lotnisko w Modlinie wygląda jak bardzo podrzędne lotnisko zapasowe gdzieś w głębi Afryki. Szokująca cena za parking. O dojeździe nie wspomnę.
BOGUSLAW C.
1 godz. temu
Obsługa lotów musi się też opłacać dla lotniska. Dotychczas wyłączność była przegięciem na korzyść linii lotniczej. Kwestia czasu a konkurencja wypełni powstałą lukę.
Arek
2 godz. temu
Hmmm, przyda się konkurencja, szybciej trzeba podpisać umowę z Wizzair, i będzie po klopocie
Czasami latam
2 godz. temu
Okecie jest przep elnione, ja latam kolo 10 razy rocznie na rozne trasy - latam tak juz 20 lat a zdazylo mi sie tylko 2-3 razy z okecia bo jest lipa tam. Polska potrzebuje nowego lotniska jak CPK.
...
Następna strona