Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Południowa Obwodnica Warszawy. Drogowcy zapowiadają, że w tym roku połączą węzeł Lubelska z Wilanowem

17
Podziel się:

Południowa Obwodnica Warszawy nabiera kształtów. Jeśli nic nie zakłóci prac, jeszcze w tym roku kierowcy pojadą dwoma z trzech odcinków w ciągu drogi ekspresowej S2. Plan na przyszły rok: przejezdny tunel pod Ursynowem.

 Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle - zapewnia GDDKiA
Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle - zapewnia GDDKiA

GDDKiA ma świetną wiadomość dla kierowców w Warszawie: dwa odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 jeszcze w tym roku będą przejezdne. W II kwartale 2021 roku kierowcy powinni też skorzystać z ostatniego, trzeciego odcinka, przechodzącego tunelem pod Ursynowem. Wtedy też Warszawski Węzeł Drogowy będzie ukończony w trzech czwartych.

Przed kilkunastoma dniami "Gazeta Wyborcza" zauważyła, że niezależnie od komunikatów, które przekonują, że prace idą planowo, budowa załapała duże opóźnienie - bo miała być gotowa w połowie sierpnia i niejako "wpisać się" w obchody rocznicy Cudu nad Wisłą.

W tunelu praca wre

Do zabetonowania zostały ostatnie metry płyty dennej w tunelu oraz trzy otwory technologiczne w stropie. Wyburzono już tymczasowe podpory pod tunelem metra w nawie południowej i usuwane są w nawie północnej. Zaawansowanie prac na pierwszym odcinku S2 to 81 proc. – relacjonuje postęp prac GDDKiA.

Zobacz także: Obejrzyj: Rząd podniesie podatki? "Załamanie kursu złotego to jedyny powód"

Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 tunelu o długości ok. 2,3 km, została zabetonowana w 98 proc. i w 100 proc. zazbrojona. Wykonano też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów. Budowane są wypełnienia ścian żelbetowych, przejścia awaryjne, stropy łukowe, wewnętrzna zabudowa chodnikowa, strop pośredni w środkowej nawie technologicznej (wykonano ok. 60 proc.) i niszach alarmowych oraz odwodnienie tunelu itp.

Rozpoczęto również układanie warstw konstrukcji nawierzchni od strony zachodniej tunelu. W nawie północnej wykonywana jest stabilizacja podłoża oraz warstwa odsączająca.

Na powierzchni zasypywane są kolejne segmenty stropu, przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów. Kierowcy korzystają już z nowych fragmentów jezdni ul. Płaskowickiej, Stryjeńskich i Braci Wagów. Trwaja prace związane z przywróceniem ruchu na ul. Rosoła.

Na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej z Gandhi zamontowano i podłączono już oświetlenie uliczne oraz sygnalizację świetlną. Na wyłączonym z ruchu obszarze ul. Rosoła wykonywana jest kanalizacja deszczowa. Realizowane są roboty brukarskie.

Tunel stanowi połowę pierwszego odcinka, a na pozostałych 2,3 km trasy trwają prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich na węźle Warszawa Ursynów (wykonywanie murów oporowych z gruntu zbrojonego, umocnienie stożków przyczółków i skarp nasypów).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
Autmex
4 lata temu
Jak otworzą sam odcinek przez Wisłę to zakorkują Wilanów i Ursynów za jednym zamachem. Niestety bez tunelu Ursynowskiego ta trasa nie ma racji bytu. Rozumiem, że wykonawcy kolejnych odcinków rozliczani są indywidualnie i nikt nie chce odpowiadać za opóźnienia konkurencji!!! Astaldi za to opóźnienie i kilka innych (np. obwodnica Marek) powinno dostać bana na jakiekolwiek przetargi w Polsce!!!
zdrowy rozsąd...
4 lata temu
"Na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej z Gandhi zamontowano i podłączono już oświetlenie " Tyle lat mieszkam na Ursynowie i dopiero z tego "artykułu " dowiedziałem się, że Płaskowicka krzyżuje się z Ghandi- a ja myślałem, że to mnej więcej równoległe ulice. Mają te pismaki z WP wyobraźnie
Wolak
4 lata temu
Czemu te kilometry są takie drogie ?? dużo drożej jak za PO, a mieli przecież nie kraść !!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
zwykły2
4 lata temu
Wschodnią część realizują Turcy i spóźnili się trochę przez to, że Wisła wylała. Zachodnią część - w tym tunel - robią Włosi. Nic im nie wylało, a są najbardziej opóźnieni. A nad wszystkim "czuwa" państwowa (czyli pisowska) GDDKiA i to chyba tłumaczy, dlaczego wszystko się sypie. Tak dla przypomnienia - za Tuska autostrada też była spóźniona, ale na Euro była przynajmniej przejezdna.
TaczerowaMarg...
4 lata temu
Miało być lepiej szybciej i taniej ...no i mieli nas nie okradać ...ico????
TWOJA Q nać
4 lata temu
GW zawsze kłamie - nawet gdy jest dobrze to napisze, że jest źle - propaganda SOROSA
realist
4 lata temu
To jest bez sensu. Co da połączenie Wilanowa z węzłem Lubelska? Tyle tylko, że Wisłostrada stanie na amen we wszystkich kierunkach. Ruch w kierunku Lublina i Terespola z Mostu Siekierkowskiego przeniesie sie sie w Al. Wilanowska i ul Przyczółkowa czyniąc je nieprzejezdnymi do kwadratu bo nieprzejezdne zwyczajnie, to już są. Tunel pod Ursynowem to daleka wizja, bo prawdziwe schody zaczną się gdy będzie oddawany do ruchu. Poza tym tak naprawdę to obwodnica spełni swoje zadanie gdy zostanie włączona w obwodnicę Mińska Maz. to raz a dwa gdy zostanie zrobiona Obwodnica Wschodnia łącząca Obwodnicę Pld z S8. Na razie to zwykła propaganda i roboty w polu.
Tak
4 lata temu
Koszt km autostrady za PiS jest dwa razy niszy niż za PO. POW to inna bajka.