Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Komitet Badań Radiowych uruchomiły nowe badanie, z którego dowiemy się, jak korzystamy z internetu, telewizji oraz radia. Mediapanel stanowi bowiem połączenie badania internetu Gemius/PBI, pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego cross-mediowego badania Gemius.
Jak podano podczas konferncji, Mediapanel ma pokazywać dane podzielone na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio. Treści objęte badaniem są dodatkowo klasyfikowane jako redakcyjne (editorial) lub komercyjne (commercial). Docelowo w wynikach Mediapanel uwzględniony zostanie również pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo w internecie.
- Zdajemy sobie sprawę, że badania internetu są też najbardziej skomplikowanymi projektami badawczymi, wymagając nieustannego rozwoju i inwestycji. Jednocześnie internet jest według raportów rynkowych najbardziej wszechstronnym medium reklamowym. W naszym badaniu widowni internetowej dysponujemy także największym panelem badawczym w porównaniu z innymi badaniami mediów na polskim rynku. To zdecydowało, że uruchomiliśmy wraz z KBR i Gemius pomiar współkonsumpcji mediów – mówił w środę podczas konferencji Paweł Laskowski, prezes zarządu PBI.
- Nowe badanie, które zaprezentowaliśmy rynkowi, to krok milowy w sposobie pomiaru mediów w Polsce – komentował Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.
To, w jaki sposób mierzyć konsumpcję mediów od lat stanowi spór pomiędzy wydawcami, a działami marketingu marek. Każde medium używało bowiem własnego pomiaru. Ustalenie jednolitego, kompromisowego audytu może być krokiem milowym dla tego, jak dzielić budżety reklamowe.