Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Popularna w Polsce linia lotnicza ukarana. Zapowiada "kroki prawne"

4
Podziel się:

Linia lotnicza Wizz Air kwestionuje zasadność grzywny nałożonej przez węgierski urząd ds. konkurencji ws. możliwego stosowania "nieuczciwych praktyk handlowych". Urząd nałożył na firmę karę, której równowartość to ponad 3 mln zł. Przewoźnik nie zamierza pozostawić tej decyzji bez odpowiedzi.

Popularna w Polsce linia lotnicza ukarana. Zapowiada "kroki prawne"
Popularna w Polsce linia lotnicza ukarana. Zapowiada "kroki prawne" (Adobe Stock, Tupungato)

We wtorek węgierski urząd ds. konkurencji GVH poinformował, że otworzył nowe postępowanie nadzorujące działania firmy Wizz Air ws. możliwego stosowania "nieuczciwych praktyk handlowych". Jak wyjaśnił, sprawa ma związek z zakończonym w sobotę postępowaniem ws. "naruszenia obowiązku zachowania należytej staranności" przez firmę. Urząd podał, że węgierski przewoźnik m.in. ukrył fakt, że "dodatkowe usługi" zawarte w niektórych pakietach z biletami lotniczymi, mogły być również kupowane oddzielnie. Z tego powodu Wizz Air został ukarany grzywną w wysokości 307 mln forintów, czyli równowartości ok. 3,34 mln zł.

Przewoźnik zapowiada kroki prawne

Linia lotnicza przekazała Polskiej Agencji Prasowej, że współpracowała z GVH przez cały proces śledztwa i "zachowywała się konstruktywnie". Przewoźnik stwierdził też, "że proces rezerwacji zawsze był jasny, zrozumiały i przejrzysty oraz służył interesom pasażerów". "Linia Wizz Air kwestionuje zasadność nałożonej grzywny, nie zgadza się z jej uzasadnieniem i podejmuje kroki prawne" - poinformował Wizz Air, I dodał, że ta "grzywna nie leży w interesie pasażerów".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tak zarabiają na pasażerach linie lotnicze. Prezes ujawnia

"Zamiast zaakceptować odszkodowania dla pasażerów, GVH zdecydowała się na nałożenie grzywny, której wykorzystanie będzie nieprzewidywalne dla pasażerów i nie przyniesie im żadnych bezpośrednich korzyści. Oferta zobowiązań Wizz Air, która nie została zaakceptowana przez GVH, byłaby warta około dwa razy więcej niż kwota grzywny" - stwierdził węgierski przewoźnik.

Zaznaczył też, że wspomniane śledztwo zostało wszczęte przez GVH rok temu, w 2023 roku, i nie jest związane z sytuacją, która miała miejsce latem 2024 roku "z powodu braku zdolności systemu kontroli ruchu lotniczego na Węgrzech i w całej Europie".

W obecnie prowadzonym postępowaniu GVH podejrzewa, że Wizz Air "prawdopodobnie nie spełnia wymogu należytej staranności", ponieważ system rezerwacyjny przewoźnika nie zapewnia odpowiedniej "przewidywalności i niezawodności" w zakresie informowania podróżnych o doliczaniu opłat za dodatkowe usługi. GVH wyjaśnił, że w niektórych przypadkach informacje na temat tych usług mogą różnić się w zależności od urządzenia, na którym kupowany jest bilet.

Dodatkowo przedsiębiorstwo może "ukrywać przed konsumentami istotny fakt, że nie będzie w stanie świadczyć usługi po cenach wyświetlanych w całym procesie rezerwacji", tj. takich, jak te wyświetlane na stronie internetowej i w aplikacji przewoźnika.

Urząd zastrzegł, że postępowanie ma na celu zbadanie faktów i stwierdzenie, czy doszło do domniemanego naruszenia przepisów. Czas trwania postępowania wynosi trzy miesiące i w uzasadnionych przypadkach może zostać przedłużony dwukrotnie, za każdym razem o maksymalnie dwa miesiące - napisano w komunikacie. Podkreślono, że wszczęcie postępowania nadzorującego nie oznacza, że dane przedsiębiorstwo dopuściło się naruszenia.

Największa tania linia lotnicza w regionie

Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce. Jak podano na jego stronie, obecnie Wizz Air obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w regionie i jest największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Wizz Air eksploatuje flotę 213 samolotów Airbus A320 i A321, z jego usług skorzystało 60,3 miliona pasażerów w 2023 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
icevenus
5 miesięcy temu
Zawsze tak jest .Klienci płacą za bilety ale odszkodowanie pójdzie na premie i podwyżki do urzędu. Pieniądze z odszkodowania powinny wrocić do klientów .
Zły
4 miesiące temu
Najgorsza linia. Mają tanio bo odbijają sobie na kantowaniu klientów
Internauta
4 miesiące temu
"Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce." - Tylko to drugie jest prawdą i ma sens. A "Wizz Air to węgierska linia lotnicza" ma go mniej więcej tyle, co zdanie: money.pl to osobnik, który nie opanował mowy polskiej, a mimo to publikuje bełkot pod pseudonimem "TOS".
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Internauta
4 miesiące temu
"Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce." - Tylko to drugie jest prawdą i ma sens. A "Wizz Air to węgierska linia lotnicza" ma go mniej więcej tyle, co zdanie: money.pl to osobnik, który nie opanował mowy polskiej, a mimo to publikuje bełkot pod pseudonimem "TOS".
Zły
4 miesiące temu
Najgorsza linia. Mają tanio bo odbijają sobie na kantowaniu klientów
Hipisek
4 miesiące temu
WizzAir słów brak aby wyrazić to co wy robicie z klientami !
icevenus
5 miesięcy temu
Zawsze tak jest .Klienci płacą za bilety ale odszkodowanie pójdzie na premie i podwyżki do urzędu. Pieniądze z odszkodowania powinny wrocić do klientów .