Tramwaje, które trafią do stolicy Wielkopolski, wyprodukowano w 1994 r. w zakładach Siemensa i Düwaga. "Głos Wielkopolski" przypomina, że chodzi o serię wagonów MGT6D, która podbiła w latach 90. niemieckie miasta. "Najstarsze z nich - z Bochum i Gelsenkirchen - jeżdżą dziś w Łodzi, która kupiła je w latach 2017-2020" - czytamy.
Poznań za 24 składy, specjalistyczny sprzęt oraz części zamienne zapłaci w sumie 2 mln 230 tys. euro. Tramwaje mają 28,6 m długości i w większości są niskopodłogowe. Są też dwukierunkowe, dzięki czemu mają kursować na liniach wahadłowych oraz liniach bez pętli. Mieszczą do 170 pasażerów. Poznańskie MPK podkreśla, że możliwa jest rezygnacja z zakupu uszkodzonego taboru, jeśli doszłoby np. do wypadku, a obie strony nie dogadałyby się w kwestii obniżenia ceny. Tramwaje mają trafić do Poznania w tym roku.
- Maksymalna cena za jeden, w pełni sprawny tramwaj, to 46,5 tys. euro - podkreśla rzeczniczka MPK Poznań Agnieszka Smogulecka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Proces przystosowania każdego z wagonów do poznańskich realiów, szacowany jest na kilka miesięcy (pierwsze egzemplarze). Zanim tramwaje z Bonn wyjadą na torowiska w stolicy Wielkopolski, muszą zostać zaadaptowane do obsługi linii na terenie miasta. Zostaną m.in. doposażone w systemy: informacji pasażerskiej, PEKA oraz sterowania zwrotnicami i sygnalizacją świetlną - dodaje Smogulecka, cytowana przez transport-publiczny.pl.
Poznań ma Modertrans
W Poznaniu produkowane są tramwaje w zakładach Modertrans. Miasto kupiło m.in. 30 30 Moderusów Gamma w cenie 9,4 mln zł za sztukę. Te same tramwaje kupił również Wrocław. Na Dolny Śląsk trafiło w sumie 46 tych wozów, co kosztowało 375 mln zł. Moderusy Gamma są tramwajami całkowicie niskopodłogowymi.
Według danych z ubiegłego roku tramwaje w Poznaniu są jednymi z najszybszych w Polsce. Serwis "Puls Gdańska" podał, że średnia prędkość tramwajów w stolicy Wielkopolski wynosiła 20,5 km/h. Szybciej kursowały tylko w Bydgoszczy - 21,1 km/h.