Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany przez HRLink

Pracownik ambasadorem firmy

Podziel się:

Dlaczego warto angażować pracowników w budowanie Employer Brandingu? Program Employee Advocacy może przynieść wiele korzyści firmie, m.in. zwiększyć zaufanie potencjalnych kandydatów do niej lub wzmocnić eksperckość marki. Usatysfakcjonowani pracownicy to najlepszy dowód, że warto starać się o dołączenie do zespołu

Pracownik ambasadorem firmy
(materiały partnera)

Skutecznym rozwiązaniem w działaniach wizerunkowych organizacji jest stworzenie jej ambasadorów. Employee Advocacy m.in.: buduje wiarygodność, zaufanie i większe zaangażowanie pracowników oraz zwiększa efektywność w dotarciu do odpowiednich kandydatów.

Zadowolony pracownik reklamą firmy

Opinia pracownika na temat organizacji jest równie ważnym źródłem informacji o firmie, jak ocena produktu przez klienta. Warto angażować zatrudnione osoby do budowania marki pracodawcy, gdyż wpływa to na autentyczność. Nikt nie zna realiów zatrudnienia w organizacji lepiej od obecnych pracowników. Odpowiednie prowadzenie komunikacji zewnętrznej z wykorzystaniem Personal Brandingu i kreowanie ambasadorów marki, poprzez ich aktywność w Social Media, pokazuje potencjalnym kandydatom, że firma ceni swoich pracowników, darzy ich zaufaniem i chce, aby byli twarzami wyznawanych w niej wartości. Employee Advocacy to magnes na nowe talenty.

- Przyciąganie nowych talentów do organizacji to trudny proces, w którym pomocni mogą okazać się jej obecni pracownicy. Przy wyborze nowej pracy wiele osób ufa bardziej poleceniom swoich znajomych niż opiniom w sieci. Pracownicy aktywni np. w mediach społecznościowych stają się ambasadorami marki i ułatwiają dotarcie do wykwalifikowanych, bardziej zaangażowanych kandydatów. Takie działania wpływają korzystnie na wizerunek organizacji oraz jej członków. - mówi Karolina Antczak, ekspertka marki pracodawcy w HRlink.

Polecenia wspierają firmę

Znajomości pracowników to źródło, które może okazać się niezwykle przydatne w rekrutacji. Specjaliści w gronie znajomych lub sieciach zawodowych to potencjalni kandydaci do pracy w firmie. Jak zachęcić już zatrudnione osoby do aktywnego udziału we wsparciu rekrutacji? Pomóc w tym mogą systemy ATS, takie jak np. HRlink. Z pomocą Modułu Poleceń Pracowniczych szybciej dostarczysz ogłoszenia o pracę wśród pracowników organizacji. Jednocześnie zaangażujesz ich do polecenia ofert w gronie znajomych i sieciach społecznościowych dzięki indywidualnym linkom.

Jeżeli kandydat zaaplikuje do rekrutacji poprzez kliknięcie w personalizowany odnośnik, to w systemie pojawi się informacja o osobie, która jest źródłem pozyskania kandydata. Polecenia pracownicze to najbardziej efektywne źródło dotarcia do potencjalnych, dopasowanych pracowników, dzięki czemu zmniejszają się koszty i czas trwania rekrutacji.

Artykuł sponsorowany przez HRLink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.