Skutecznym rozwiązaniem w działaniach wizerunkowych organizacji jest stworzenie jej ambasadorów. Employee Advocacy m.in.: buduje wiarygodność, zaufanie i większe zaangażowanie pracowników oraz zwiększa efektywność w dotarciu do odpowiednich kandydatów.
Zadowolony pracownik reklamą firmy
Opinia pracownika na temat organizacji jest równie ważnym źródłem informacji o firmie, jak ocena produktu przez klienta. Warto angażować zatrudnione osoby do budowania marki pracodawcy, gdyż wpływa to na autentyczność. Nikt nie zna realiów zatrudnienia w organizacji lepiej od obecnych pracowników. Odpowiednie prowadzenie komunikacji zewnętrznej z wykorzystaniem Personal Brandingu i kreowanie ambasadorów marki, poprzez ich aktywność w Social Media, pokazuje potencjalnym kandydatom, że firma ceni swoich pracowników, darzy ich zaufaniem i chce, aby byli twarzami wyznawanych w niej wartości. Employee Advocacy to magnes na nowe talenty.
- Przyciąganie nowych talentów do organizacji to trudny proces, w którym pomocni mogą okazać się jej obecni pracownicy. Przy wyborze nowej pracy wiele osób ufa bardziej poleceniom swoich znajomych niż opiniom w sieci. Pracownicy aktywni np. w mediach społecznościowych stają się ambasadorami marki i ułatwiają dotarcie do wykwalifikowanych, bardziej zaangażowanych kandydatów. Takie działania wpływają korzystnie na wizerunek organizacji oraz jej członków. - mówi Karolina Antczak, ekspertka marki pracodawcy w HRlink.
Polecenia wspierają firmę
Znajomości pracowników to źródło, które może okazać się niezwykle przydatne w rekrutacji. Specjaliści w gronie znajomych lub sieciach zawodowych to potencjalni kandydaci do pracy w firmie. Jak zachęcić już zatrudnione osoby do aktywnego udziału we wsparciu rekrutacji? Pomóc w tym mogą systemy ATS, takie jak np. HRlink. Z pomocą Modułu Poleceń Pracowniczych szybciej dostarczysz ogłoszenia o pracę wśród pracowników organizacji. Jednocześnie zaangażujesz ich do polecenia ofert w gronie znajomych i sieciach społecznościowych dzięki indywidualnym linkom.
Jeżeli kandydat zaaplikuje do rekrutacji poprzez kliknięcie w personalizowany odnośnik, to w systemie pojawi się informacja o osobie, która jest źródłem pozyskania kandydata. Polecenia pracownicze to najbardziej efektywne źródło dotarcia do potencjalnych, dopasowanych pracowników, dzięki czemu zmniejszają się koszty i czas trwania rekrutacji.
Artykuł sponsorowany przez HRLink