Obecnie w galeriach handlowych działa już 30 punktów, w których można przyjąć szczepionkę. Zostały one otwarte po czerwcowym apelu PRCH, która poprosiła właścicieli i zarządców galerii o włączenie się w rządową akcję promocji szczepień #Ostatniaprosta.
W akcję promocji szczepień włączyło się już 100 obiektów, które zadeklarowały nieodpłatne udostępnienie swoich nośników reklamowych, a materiały promujące akcję pojawiły się w ponad 800 miejscach na terenie centrów handlowych, nie licząc oznaczeń punktów szczepień.
- To szczepienia powinny być lekarstwem na pandemię, a nie niszczące gospodarkę lockdowny - komentuje Jan Dębski, prezes PRCH. Według właścicieli centrów handlowych szczepienia zapobiegną kolejnym falom zachorowań oraz ewentualnemu ponownemu zamrażaniu gospodarki.
Zdaniem PRCH zaangażowanie branży centrów handlowych przynosi już efekty, a zainteresowanie szczepieniami w centrach handlowych jest duże.
- Przez trzy tygodnie lipca w szczecińskim centrum Galaxy zaszczepiło się 4439 osób, we włocławskiej Wzorcowni w ciągu miesiąca - 1550, zaś w Galerii Bronowice w Krakowie przez cztery pierwsze dni do szczepienia przystąpiło 800 osób - informuje organizacja w komunikacie.
Z danych PRCH wynika, że klienci szczepią się przy okazji zakupów czy wizyt w punktach usługowych. Dotyczy to zwłaszcza możliwości zaszczepienia się jednodawkową szczepionką Johnson & Johnson, którą można przyjąć w wybranych punktach bez uprzedniej rejestracji.
Z danych PRCH wynika, że po otwarciu galerii w maju i odmrożeniu kolejnych branż, systematycznie rośnie liczba odwiedzających w centrach handlowych.