- Wyniki są szczególnie dobre w Polsce, Portugalii, na Ukrainie i w Senegalu - oświadczył Edgar Bonte, prezes Auchan Retail na konferencji prasowej, o czym informuje serwis "Wiadomości Handlowe".
Znacznie gorzej sieć radzi sobie w Rosji i Francji. Auchan nie rozważa jednak wycofania się z tych rynków. Zwinął natomiast biznes z Włoch i Wietnamu.
Szef Auchan Retail nie zdradził, jak wypadły w liczbach pierwsze dwa kwartały 2019 r. w Polsce.
Plan Auchan Retail zakłada osiągnięcie poziomu 6-proc. marży EBITDA najpóźniej w 2022 r. Aby zrealizować ten cel, firma potrzebować będzie dodatkowych oszczędności rzędu 1,1 mld euro.
Zysk EBITDA Auchan Retail w pierwszym półroczu wyniósł 768 mln euro. To wzrost o 12,1 proc. rok do roku. Marża EBITDA wzrosła z 2,5 proc. na koniec czerwca ub.r. do 3,4 proc. na koniec czerwca br.
- Wyniki za pierwsze półrocze pokazują, że działania zespołów detalicznych Auchan są na dobrej drodze do ożywienia naszej firmy już w perspektywie krótkoterminowej - powiedział na konferencji prasowej Edgard Bonte.
Nowe formy sprzedaży
Jak zapowiedział Edgard Bonte, do 2022 r. 15 proc. sprzedaży Auchan Retail ma być realizowane poza hipermarketami i supermarketami. Do tego czasu podwojeniu ma też ulec sprzedaż produktów na wyłączność. Aktualnie Auchan Retail generuje 10 proc. swoich obrotów z e-handlu (na poziomie całej grupy).
Auchan Retail działa w Polsce od 1996 roku. Obecnie Auchan w Polsce zarządza 76 hipermarketami (w tym dwoma we franczyzie z Grupą Schiever), 28 supermarketami Auchan Supermarket oraz pięcioma sklepami osiedlowymi pod szyldem Moje Auchan. Firma prowadzi również sklep internetowy Auchan Direct, który działa na terenie Warszawy i okolic – przypominają "Wiadomości Handlowe".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl