Firma produkcyjna Alcon Entertainment twierdzi, że Warner Bros (dystrybutor "Bladerunnera") prosił ją o zgodę na wykorzystanie materiałów z filmu podczas wydarzenia promującego robotaksówkę Tesli, jednak prośba ta została jednoznacznie odrzucona.
Pomimo tego Tesla i pozostali organizatorzy wydarzenia stworzyli za pomocą sztucznej inteligencji materiały promocyjne na podstawie filmu. Wykorzystany podczas imprezy obraz przypominający "kultowy wizerunek z filmu" był wyświetlany przez kilkanaście sekund w czasie prezentacji wygłoszonej przez Muska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Alcon przekonuje w pozwie, że działanie pozwanych było "przeprowadzone w złej wierze" po to, by sprzedać więcej pojazdów.
"Każda marka rozważająca partnerstwo z Teslą musi brać pod uwagę (...) upolitycznione, kapryśne i arbitralne zachowanie Muska, które czasami przeradza się w mowę nienawiści" – dodali autorzy pozwu. Alcon oskarżył organizatorów imprezy o sugerowanie powiązań między nim a Teslą, czego firma sobie kategorycznie nie życzy.
Robotaksówka (cybercab) to zapowiadany przez Muska autonomiczny pojazd, którego cena ma nie przekraczać 30 tys. USD. Tesla informowała, że produkcja ma się rozpocząć do 2027 roku - przypomniał portal CNBC.