Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Producent Łady świętuje sukces. Ale mówi o "agresji" chińskich marek w Rosji

Podziel się:

Rosyjska firma AvtoVAZ pochwaliła się wyraźnym wzrostem produkcji aut w 2023 r. Niebagatelny wpływ na to miało przejęcie m.in. zakładów Renault po ataku Rosji na Ukrainę. Producent Łady zwraca jednak uwagę na "ekspansję" i "agresję" chińskich marek na krajowym rynku.

Producent Łady świętuje sukces. Ale mówi o "agresji" chińskich marek w Rosji
Prezydent Rosji Władimir Putin i przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping (East News, AP POOL)

Zachodni producenci samochodów pod presją opinii publicznej i sankcji gospodarczych nałożonych na Rosję opuścili kraj Władimira Putina. Ich zakłady, niejednokrotnie za bezcen, przejęły rosyjskie przedsiębiorstwa, również przy wsparciu państwa. Tak na przykład fabryki Renault przypadły firmie AvtoVAZ, która produkuje w nich Łady.

Wycofanie się zachodniego biznesu z Rosji siłą rzeczy pobudził lokalny rynek. AvtoVAZ chwali się, że w 2023 r. zwiększył produkcję aut o 70 proc. rok do roku. W 2024 r. firma planuje stworzyć 500 tys. pojazdów.

"Poszerzy się linia produktów koncernu, w skład której wchodzą obecnie modele Łada Granta, Vesta, Niva. Planowane jest także wprowadzenie na rynek rozszerzonej wersji Vesty oraz elektrycznego Largusa" - informuje dziennik "Kommiersant".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nadciąga rewolucja. "Będzie ubywało pracy dla ludzi, którzy coś wiedzą" - Piotr Voelkel - Cz.2

Chińska "agresja" na rosyjski rynek motoryzacyjny

Nie jest tajemnicą, że prezydent Rosji Władimir Putin, szukając "zastępstwa" dla zachodniego kapitału, zacieśnił współpracę z przewodniczącym Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpingiem. Chiny stały się np. jednym z najważniejszych dla Kremla odbiorców surowców energetycznych.

Rosnąca wymiana handlowa nie wszystkich jednak w Rosji cieszy. AvtoVAZ przyznaje, że jeśli Chińczycy na rosyjskim rynku motoryzacyjny zarabiają najwięcej. Dlatego szef firmy zapowiedział, że jej zadaniem jest przeciwstawienie się tej "agresji".

"Kommiersant" zwraca uwagę, że chińskie marki są szczególnie popularne w droższych segmentach rynku. Chodzi głównie o SUV-y.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl