Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Produkowali części samochodowe. Niemiecki gigant upada. Ma fabrykę w Polsce

24
Podziel się:

Firma VOIT Automotive GmbH, należąca do grupy specjalizującej się w produkcji części samochodowych, złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. "Fakt" dodaje, że firma ma także swoją produkcję w Polsce, w Nowej Soli, gdzie zatrudnionych jest ok. 300 osób. Firma nie ogłosiła, co dalej.

Produkowali części samochodowe. Niemiecki gigant upada. Ma fabrykę w Polsce
Produkowali części samochodowe. Niemiecki gigant upada. Ma fabrykę w Polsce (GETTY, Monty Rakusen)

VOIT Automotive GmbH, z siedzibą w St. Ingbert w niemieckim regionie Saara, to firma, która dostarcza komponenty do systemów chłodzenia, kierowania, hamulcowych i zawieszenia dla największych koncernów motoryzacyjnych, takich jak BMW, Mercedes-Benz, VW Group, Jaguar Land Rover czy Stellantis. Jednak trudności w branży motoryzacyjnej, spowodowane pandemią COVID-19 i pogorszeniem sytuacji na rynku europejskim, wpędziły firmę w kłopoty finansowe - podaje "Fakt".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 15 mld zł przychodu - Polska firma podbija Europę! Krzysztof Pawiński w Biznes Klasie

Zapowiadane w kwietniu 2024 roku przejęcie Grupy VOIT przez chińską firmę Chongqing Millison Technologies INC zakończyło się fiaskiem, co zmusiło firmę do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości pod zarządem własnym.

Sąd zaakceptował wniosek o restrukturyzację

Sąd w Saarbrücken zaakceptował wniosek przedsiębiorstwa o rozpoczęcie procedury upadłościowej. Teraz rozpoczęta zostanie restrukturyzacja, nad którą czuwać będzie wyznaczony zespół specjalistów.

Grupa związana z Voit prowadzi jeden ze swoich zakładów w Nowej Soli w Polsce, gdzie pracuje ponad 300 osób. Cała grupa zatrudnia około 1600 pracowników, włączając w to zakłady znajdujące się także we Francji. Informacje przekazywane przez firmę wskazują, że zamierza ona kontynuować działalność w pełnym wymiarze, a płace 940 pracowników w St. Ingbert są zabezpieczone do końca marca.

Nie podano jednak szczegółów dotyczących tego, jak będzie przebiegał proces restrukturyzacji ani co czeka załogi zakładów w Nowej Soli i we Francji - zauważa dziennik.

Wysłaliśmy zapytanie do VOIT Automotive. Opublikujemy ją, po jej otrzymaniu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Tomasz XYZ.
3 dni temu
W firmie jest b. dobrze. Kierownicto otrzymało w 2024 po nowym bmw. Około 10 samochodów ładnie wygląda na parkingu firmy.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
chory gosciu
4 dni temu
Ostatnio mnie tutaj zminusowano, bo napisalem, ze jezeli w Niemczech bedzie zachwanie gospodarcze (takie jak mamy obecnie spowodowane zielona unijna polityka oraz wysokimi cenami energii), to Polska bedzie jednym z pierwszych krajow, ktory na tym ucierpi. No i macie co macie.
Adler
4 dni temu
Kolejne zdobycze zielonego cudu gospodarczego 🤣
Hajduk
4 dni temu
A pod artykułami o Tusku i Trzaskowskim komentarze są wyłączone? Nie chcą, tak jak dziennikarzy Republiki. Taka to wolność słowa wg. tych dwóch Niemców.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
Benek.
9 godz. temu
Trzaskowski się cieszy z byle pierdoły.Zobaczymy czy się bardzo cieszył po wyborach,wątpie.
Donlad
15 godz. temu
Dobry Olaf to biedny Hans
Zielony gnat
2 dni temu
Choć nie lubię chinoli i ich ekspansji to miło patrzeć jak robią pośmiewisko z niemaszków, którzy myśleli, że są najmądrzejsi.
DDD
2 dni temu
Zielony ład zbiera żniwo stawiamy na elektryki jeszcze jakieś genialne pomysły z Brukseli
Eli
3 dni temu
Kilka lat temu samochód klasy kompakt kupiłam w salonie za 60 tys. Dziś kosztuje 110 tys. zł, bo producenci musza płacić za emisję co2 (koszty przenoszone na nabywców), podrożała en. elektryczna (opłaty za ETSy), zwiększyły się inne koszty stałe. Wysokie ceny samochodów wynikają z przepisów regulatorów unijnych, którzy dyktują jakimi samochodami mamy jeździć. A przy tak horrendalnych cenach popyt spada.