GDDKiA przygotowuje się do poszerzenia kilku autostrad w Polsce, w tym odcinka A1 między Toruniem a Włocławkiem. Drogowcy muszą jednak zrobić krok wstecz. Jedyna oferta na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy o dodatkowe pasy o 125 proc. przekraczała budżet zadania.
Do przetargu zgłosiła się jedna firma - Multiconsult Polska. Za wykonanie zlecenia zażyczyła sobie 5,466 mln zł. To o 125 proc. więcej, niż zakładał budżet zadania, opiewający na kwotę 2,415 mln zł.
Bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad postanowił, że przetarg unieważni i jeszcze raz spróbuje szczęścia. GDDKiA ogłosiła kolejne postępowanie na sporządzenie dokumentacji potrzebnej m.in. do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia ruchliwej trasy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rozbudują Autostradę Bursztynową z myślą o CPK
Odcinek A1 Toruń - Włocławek ma zostać rozbudowany w związku budową drogi z ekspresowej S10 łączącą Szczecin z Warszawą, a także planowanym powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. Za inwestycją przemawia jednak więcej powodów.
- Wiele odcinków obecnie istniejącej sieci dróg szybkiego ruchu wyczerpało lub w najbliższym czasie wyczerpie możliwości sprawnego przenoszenia rosnących z roku na rok potoków ruchu. Jest tak także w przypadku autostrady A1 - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, zatwierdzając na początku 2022 r. program inwestycji.
Tak rozbudują autostradę A1 w woj. kujawsko-pomorskim
Inwestycja będzie polegała na rozbudowie łącznie 34,8 km A1 o trzeci pas ruchu o szerokości 3,75 m na każdej z jezdni autostrady.
Prace przygotowawcze do inwestycji według planu mają zakończyć się w 2026 r. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to ok. 490 mln zł. Ta kwota zakłada jednak, że dokumentację uda się zlecić za ok. 2,4 mln zł, a nie 5,4 mln zł.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.