Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Przebudowa A4. Ministerstwo infrastruktury: będą zmiany

20
Podziel się:

Plany rozbudowy autostrady A4 poddane zostaną rewizji - zapowiedział na antenie Radia Wrocław wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz. GDDKiA rekomendowała poszerzenie drogi w starym śladzie. Brane jest również pod uwagę poprowadzenie autostrady nowym śladem.

Przebudowa A4. Ministerstwo infrastruktury: będą zmiany
Plany rozbudowy autostrady A4 poddane zostaną rewizji - zapowiedział wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz (PAP, Adam Hawa�ej)

Wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz był pytany na antenie Radia Wrocław o dalsze plany dotyczące autostrady A4. Podkreślił, że "każda inwestycja budzi kontrowersje, po jednej, czy po drugiej stronie".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Apel Andrzeja Dudy ws. wydatków na obronność. Ekspert: jest problem z wiarygodnością polskiego prezydenta

- Powiem tak, będzie rewizja, jeżeli chodzi o kwestię wyboru przebiegu, korytarza A4, czy po starym śladzie, czy po nowym śladzie. Na dzisiaj, po takich wstępnych analizach, no wydaje się, że rozbudowa istniejącej autostrady nie wygląda racjonalnie, ekonomicznie i rozwojowo - powiedział Paweł Gancarz.

Gancarz unikał odpowiedzi na pytanie, którędy miałby przebiegać nowy ślad autostrady.

- Na pewno będzie rewizja i trzeba sprawę jeszcze raz przeanalizować, bo jest sporo niejasności, sporo wątpliwości. Z takiego pierwszego oglądu sytuacji nie wskazuje nic, żeby jednoznacznie rozbudowa starego korytarza była korzystniejsza z wielu względów, niż poprowadzenie nowego śladu - powiedział wiceminister.

Polityk zaznaczył, że będzie to "szybka rewizja".

- Także przed nami decyzje co do tego, czy rozpoczynamy ten etap, co do wyboru powtórnie i te analizy uruchamiamy jeszcze raz, na naprawdę obiektywnych zasadach - powiedział Gancarz.

Autostrada bez pasa awaryjnego. Konieczny remont

Obecnie autostrada A4 na Dolnym Śląsku przebiega śladem trasy wybudowanej jeszcze przed II wojną światową. Mimo wymiany nawierzchni, na większej części trasy między Wrocławiem a Zgorzelcem nie ma pasa awaryjnego.

W listopadzie 2023 roku GDDKiA zarekomendowała rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w istniejącym śladzie trasy. Obecną dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpić miałaby nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. Prezentowane wcześniej warianty przebiegu autostrady nowym śladem spotykały się z protestami mieszkańców, m.in. z gminy Kobierzyce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
obiektywnie:
9 miesięcy temu
najgorsza " autostrada " w Polsce, przynajmniej dwie kolizje dziennie, prawie cały czas zakorkowana...
Zico
9 miesięcy temu
Zgaduję że będą badać przez kolejne 4 lata hehehe
Tomasz
9 miesięcy temu
Ta autostrada to porażka totalna. Poza tym to nie jest autostrada bo nie posiada pasa awaryjnego. Sam pracowałem w 2006 roku przy remoncie tego czegoś i się wszyscy pytaliśmy, dlaczego nie jest budowany od razu trzeci pas. Bo nie ma kasy. A teraz jest? Najważniejsza droga w Polsce tak naprawdę a najbardziej nieprzejezdna i zbierająca wiele ofiar! Już dawno powinna posiadać nie trzy a cztery pasy. I tak podejrzewam że zdążę 50 na karku mieć niż tam coś ruszy w tym temacie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
HoHoHo
4 miesiące temu
Obecną A4 zamienić w S4, a nowe A4 wybudować w nowym śladzie przynajmniej między granicą z Niemcami a Wrocławiem, jeśli nawet nie aż po Śląsk czy Kraków, gdyż ruch na tej trasie będzie ciągle rósł.
KRYNIA
6 miesięcy temu
Jak będą tak kombinować przekładać, robić nowe kombinacje to czas oddania tej autostrady przedłuży się w nieskończoność. Pewne jest tylko to, że jakiej zmiany by nie dokonano to i tak nie zadowoleni będą zawsze
Mario
9 miesięcy temu
Obiektywnie patrząc na tą inwestycję to rozbudowa jest najgorszym z wariantów. Oczywiście jest wielu zwolenników tego rozwiązania ale to przeważnie osoby, które myślą tylko i wyłącznie o czubku własnego nosa. Pod względem rozwoju, bezpieczeństwa ruchu, patrząc na samo miasto, które może zostać całkowicie sparaliżowane (na pewno jego południe) to była to decyzja kompletnie niezrozumiała.
Pimp
9 miesięcy temu
Nic nie rewidować, budować! Jak mają to znowu zmieniać to chyba chcą skończyć w 2040?
Maszynista
9 miesięcy temu
TIRY na TORY i nie trzeba budować nowych autostrad.