Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Przegrali przetarg przez nieodebrany telefon? Prezes ujawnia, co zastał

77
Podziel się:

- Ostatni jedyny duży przetarg w tym roku przegrany przez PKP Cargo miał miejsce 11 kwietnia. Przegraliśmy go, bo ówczesny członek zarządu ds. handlowych nie odebrał telefonu w czasie aukcji internetowej i nie złożył oferty - ujawnił p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka.

Przegrali przetarg przez nieodebrany telefon? Prezes ujawnia, co zastał
P.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka (East News, Adam Burakowski)

Jak mówił w środę Marcin Wojewódka na posiedzeniu sejmowej podkomisji ds. transportu kolejowego, spółka jest zadłużona, nie reguluje części zobowiązań, nie płaci dużej części faktur i wymaga gruntownych działań restrukturyzacyjnych, ale zachowuje płynność finansową i 10 lipca zapłaci 100 proc. pensji za czerwiec.

Likwidacja PKP Cargo? Prezes stawia sprawę jasno

- Nie ma pomysłu upadłości, likwidacji albo zamknięcia. Celem działań obecnego zarządu jest naprawienie chorej sytuacji, w której znalazła się spółka we wszelkich aspektach: taborowym, finansowym, organizacyjnym - mówił Wojewódka. Sytuację w każdym z tych obszarów określił jako "bagno".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowy konkurs dla startupów na Game Industry Conference

Jak argumentował Wojewódka, spółkę "zatopiło" polecenie rządu z 2022 r., po którym ówczesny zarząd podjął decyzję o wycofaniu wagonów z intratnych umów, o zerwaniu umów i przesunięciu węglarek do Gdyni i Szczecina, gdzie miały czekać na importowany z Kolumbii węgiel. Konsekwencje tych decyzji są opłakane, spółka będzie się z nimi borykała przez lata - dodał. Zapowiedział przekazanie danych, mówiąc, że chodzi o "setki milionów złotych" strat.

W środę Puls Biznesu informował, że PKP Cargo może stracić szansę na kontrakty warte ponad 300 mln zł na przewozy ok. 9 mln t. węgla z Bogdanki do Enei Wytwarzanie ze względu na wyższą cenę niż proponowane przez zagraniczną konkurencję. Zamówienie jest podzielone na trzy części.

Ostatni jedyny duży przetarg w tym roku przegrany przez PKP Cargo miał miejsce 11 kwietnia - na Połaniec. Przegraliśmy go, bo ówczesny członek zarządu ds. handlowych nie odebrał telefonu w czasie aukcji internetowej i nie złożył oferty - powiedział Wojewódka.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz: Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP SA, która ma 33,01 proc. akcji.

Według danych spółki, jej udział w rynku w 2012 r. wynosił 50,4 proc. według masy przewiezionych ładunków i 60,2 proc. według pracy przewozowej. W 2023 r. wynik ten spadł odpowiednio do poziomu 33,1 proc. i 33,9 proc. W 2023 r. PKP Cargo osiągnęło 82,10 mln zł zysku wobec 148 mln zł w 2022 r. W I kwartale 2024 r. Grupa miała 118 mln zł straty wobec 104 mln zł zysku w I kwartale ub.r. Przychody z działalności operacyjnej spadły natomiast do 1,19 mld zł z 1,58 mld zł w I kwartale 2023 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(77)
WYRÓŻNIONE
Ms..l
4 miesiące temu
Może czas na wpisanie do konstytucji odpowiedzialności karnej i finansowej urzędników, za straty państwa zwrot 3 krotności , bo nawet kasjer w sklepie odpowiada za utarg i w razie manka oddaje ze swoich i ma większą odpowiedzialność za mniejsze pieniądze niż rządzący nieudacznicy od których decyzji zależy los milionów ludzi
Kolejorz
4 miesiące temu
Pozbyć się natychmiast związkowców, to największa plaga , następnie złodziei i nierobów , wyłonić z konkursów kadrę menedżerską, pełnić właściwie nadzór właścicielski i wziąć się do roboty , ot i cała filozofia...
Polak
4 miesiące temu
Jest to ewidentna sprawa dla ABW, CBA, I CBŚ. Pewne osoby ewidentnie działają na szkodę PKP CARGO i Polski. Jeśli ktoś mówi o sprzedaży Lotu lub PKP CARGO to oznacza że ewidentnie szkodzi Polsce i Polakom.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (77)
Wrog komuszej...
4 miesiące temu
Prywatna wlasnosc i konkurencja. Panstwowe firmy tylko w podstawowych dziedzinach i to zatrudniajace prywatnych podwykonawcow na podstawie przetargow.
Sprywatyzowac...
4 miesiące temu
Jak mam swoja firme i z niej zyje to dbam o nia, a jak wlasny zoladek bo inaczej zdechne z glodu. Jak ktos nie wie dlaczego komuna padla ? No wlasnie przez te panstwowe czyli niczyje wiec mam to w d.. bo i tak pensje dostane.
Ccc
4 miesiące temu
Sprywatyzować wszystko co państwowe bo inaczej wszystkie firmy padną przez pazerność i nieudolność nominatów partyjnych
Wolnosc slowa
4 miesiące temu
Czemu usuwacie komentarze, jeżeli nie lamalem regulaminu? Bo napisale ze niedlugo PKP Cargo zmieni nazwe na UA Cargo? I ze wszystko zaczelo sie od PO w 14 roku?
Ostry
4 miesiące temu
Prawda jest taka że firma z udziałem skarbu państwa nie przetrwa bo tam się liczy polityka i czy to Jarek czy Donald i tak firma pójdzie pod młotek. Oczywiście są wyjątki ale one tylko potwierdzają regułę. Pozdrawiam uszy do góry.
...
Następna strona