Ta sytuacja to pokłosie podania przez rozgłośnię informacji pozwalających zidentyfikować ofiarę pedofila.
Radio Szczecin traci pieniądze
"W związku z nieetycznymi i nieakceptowalnymi przez YEA! działaniami Radia Szczecin oraz upolitycznieniem stacji informujemy, iż dopóki w redakcji jakąkolwiek funkcję będzie pełnił obecny naczelny, nasza Agencja nie będzie współpracowała z radiem w żadnej formie" - to fragment oświadczenia agencji koncertowej Your Events Art.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Presserwis" informuje, że o wycofaniu swoich reklam z anteny Radia Szczecin zdecydowali także: Castorama, Ronson Development oraz Agora, która jest właścicielem sieci kin Helios.
"Nasze szczecińskie kina nie wyświetlają obecnie żadnych materiałów promujących radio, a aktywności w postaci konkursów oraz emisji spotów reklamowych zostały zdjęte z anteny Radia Szczecin" - mówi, cytowana przez "Presserwis", Maria Vachev, dyrektorka działu marketingu Helios.
Materiał Radia Szczecin
Chodzi o sprawę Krzysztofa F., byłego pełnomocnika marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. zwalczania uzależnień, który został prawomocnie skazany 14 grudnia 2021 r. za dopuszczenie się innej czynności seksualnej z małoletnim. Krzysztof F. był też oskarżony m.in. o udzielenie narkotyków małoletniej.
W grudniu 2022 o tej sprawie poinformowało Radio Szczecin. W publikacji znalazły się jednak informacje (wiek ofiar, informacje o działalności politycznej ich matki), przez które w łatwy sposób można było zidentyfikować ofiary Krzysztofa F. Zdaniem ekspertów i komentatorów doszło do wtórnej wiktymizacji ofiary.
Magdalena Filiks (KO) poinformowała na początku marca w mediach społecznościowych o śmierci swojego syna, Mikołaja. "W dniu 17 lutego odszedł mój syn Mikołaj Filiks. Miki 8 marca skończyłby 16 lat...". Poprosiła również o uszanowanie prywatności swej rodziny.