Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Rosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają

Podziel się:

Choć to dopiero początek miesiąca, w Rosji w grudniu musiało awaryjnie lądować już 10 cywilnych samolotów - wylicza serwis internetowy telewizji Biełsat. Ostatni taki incydent miał w piątek. Z powodu sankcji Rosjanie mają problem ze znalezieniem części zamiennych do kupionych dawniej na Zachodzie maszyn.

Rosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają
Rosyjskie samoloty zaczynają się psuć. Zachodnie sankcje działają. Na zdjęciu moskiewskie lotnisko Szeremietiewo (Adobe Stock, vaalaa)

W piątek Boeing 737-800 rosyjskich linii lotniczych S7 musiał awaryjnie lądować po tym, jak doszło do awarii jednego z silników - donosi serwis The Moscow Times. Maszyna lecąca z Nowosybirska do Moskwy zawróciła na lotnisko, z którego wystartowała, i bezpiecznie wylądowała. To jednak nie pierwszy tego typu przypadek w ostatnich dniach - zwraca uwagę serwis internetowy telewizji Biełsat.

I dodaje, że zaledwie dzień wcześniej, w czwartek, awaryjnie lądował transportowy samolot Tu-204M z Ułan Ude do chińskiego Zhangzhou. Przyczyną również była awaria silnika.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Również w środę rosyjski cywilny samolot miał problem. Tym razem był to Boeing 777 linii Aerofłot. Jeden z pasażerów miał zauważyć na pokładzie dym, choć przewoźnik temu zaprzecza. Przyznaje natomiast, że podstawił nowy samolot.

Biełsat wylicza, że w sumie w grudniu już 10 samolotów cywilnych, należących do rosyjskich przewoźników, miało awarię.

Sankcje działają

The Moscow Times zwraca uwagę, że zachodnie sankcje nałożone na Rosję "skutecznie odcięły Rosję od zachodnich producentów samolotów: Airbusa i Boeinga, utrudniając rosyjskim liniom lotniczym import i konserwację części do samolotów". Zwłaszcza że większość cywilnych maszyn w barwach rosyjskich przewoźników to właśnie albo samoloty Airbusa, albo Boeinga.

Odbija się to na prowadzonym przez Rosjan biznesie. W październiku Kommiersant podawał, że linie S7 redukują liczbę połączeń w jesienno-zimowym rozkładzie o 10-15 procent. Powodem stały się trudności z serwisowaniem silników w należących do przewoźnika samolotach Airbusa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl