Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Rozbudowa portu w Świnoujściu. Jest decyzja. "Jesteśmy zdeterminowani"

105
Podziel się:

Wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wydał decyzję lokalizacyjną dla terminala w Świnoujściu. "Można już projektować infrastrukturę dostępową wiodącą do Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu od strony lądu i morza" - poinformował.

Rozbudowa portu w Świnoujściu. Jest decyzja. "Jesteśmy zdeterminowani"
Port w Świnoujściu (x (dawniej Twitter), X)

Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu jest jednym z elementów ujętych w "Programie rozwoju portów morskich do 2023 roku". Jego celem jest utrwalenie pozycji polskich portów w basenie Morza Bałtyckiego i stworzenie z nich kluczowych węzłów globalnych łańcuchów dostaw dla Europy Środkowo-Wschodniej.

"Można już projektować infrastrukturę dostępową wiodącą do Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu od strony lądu i morza. Właśnie wydałem w tej sprawie decyzję lokalizacyjną" – przekazał we wpisie na Platformie X Rudawski

Jesteśmy zdeterminowani, aby budowę terminala zrealizować. Polskie porty morskie systematycznie odnotowują wzrost liczby przeładunków, a terminal kontenerowy sprawi, że liczba ta będzie jeszcze większa. Dzięki tej inwestycji na Pomorze Zachodnie zawijać będą największe kontenerowce na świecie – przekazał wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki - jeden o długości 400 m i jeden 200-metrowy. Wybrany podmiot ma zrealizować projekt zagospodarowując część Zatoki Pomorskiej i przyległych nieruchomości.

Inwestycja będzie stanowiła infrastrukturę podwójnego wykorzystania, czyli cywilną, która może służyć do obsługi ładunków wojskowych. Zgodnie z harmonogram terminal powinien rozpocząć działalność na początku 2028 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czas na Twój biznes - 1 odc. Uczestnicy

Rzucając wyzwanie Hamburgowi

W latach 2023-2029 r. zaplanowano inwestycje warte 10,3 mld zł, w tym rozbudowę portu wraz z dodatkowym falochronem i nowy tor podejściowy (tzw. trasa wschodnia).

Jak przekonywał niedawno wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk, za 6-7 lat Świnoujście ma rzucić wyzwanie niemieckim portom i stać się konkurencją dla Hamburga, który obecnie jest uważany przez UE za główny port przeładunkowy na Bałtyku.

Rozbudowa portu w Świnoujściu budzi emocje w Niemczech - o czym szeroki pisaliśmy w money.pl. Chodzi między innymi o kwestie granic na morzu i zasięg stref rezerwatu oraz obecne drogi wejścia do świnoujskiego portu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(105)
WYRÓŻNIONE
Mlody
10 miesięcy temu
Nie do wiary !! CUD sie wydarzył......interes POLSKI zostal uwzgledniony ..
Nol
10 miesięcy temu
Ojojoj to się zieloni terroryści uruchomią,Tusku zrobi kilka auditow ,,eksperci"udowodnią że to megalomania i wymysł PiSu podobnie jak CPK i po kłopocie.Nawet z żywą gotówka to nie powstanie.Jak to tak niemiaszka zepsuć interes zrobić konkurencję, mają swego człeka w Warszawie -nie ma się co bać.
gawor
10 miesięcy temu
zaraz przypłynie Schlezwig-Holstein z przyjacielską wizytą i wytłumaczy że to zły pomysł.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (105)
Anonim
6 miesięcy temu
To nie jest basen tylko morze, otwarte, bo połączone z morzem północnym, a dalej z oceanem atlancykim. Basen to bardziej jest morze czarne
Qqqqqqq
8 miesięcy temu
A po co? Przecież mamy na drogim brzegu!!!
szczecinianka
8 miesięcy temu
Kaktus mi urośnie jak to zbudują. Jak tylko pan Tusk się dowie, to zablokuje budowę, bo Urszula nie pozwoli
Fazi
10 miesięcy temu
Chyba Niemcy zamierzają wyzwolić Pomorze, jak Rosjanie Dombas, dlatego trzeba to budować. A tak serio, tyle z tego będzie co z CPK.
Maro
10 miesięcy temu
Ciekawe jaki jest w tym haczyk. Ten rząd nie zrobi czegoś wbrew Niemcom.
...
Następna strona