Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Rozbudowa portu w Świnoujściu. Jest decyzja. "Jesteśmy zdeterminowani"

68
Podziel się:

Wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wydał decyzję lokalizacyjną dla terminala w Świnoujściu. "Można już projektować infrastrukturę dostępową wiodącą do Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu od strony lądu i morza" - poinformował.

Rozbudowa portu w Świnoujściu. Jest decyzja. "Jesteśmy zdeterminowani"
Port w Świnoujściu (x (dawniej Twitter), X)

Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu jest jednym z elementów ujętych w "Programie rozwoju portów morskich do 2023 roku". Jego celem jest utrwalenie pozycji polskich portów w basenie Morza Bałtyckiego i stworzenie z nich kluczowych węzłów globalnych łańcuchów dostaw dla Europy Środkowo-Wschodniej.

"Można już projektować infrastrukturę dostępową wiodącą do Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu od strony lądu i morza. Właśnie wydałem w tej sprawie decyzję lokalizacyjną" – przekazał we wpisie na Platformie X Rudawski

Jesteśmy zdeterminowani, aby budowę terminala zrealizować. Polskie porty morskie systematycznie odnotowują wzrost liczby przeładunków, a terminal kontenerowy sprawi, że liczba ta będzie jeszcze większa. Dzięki tej inwestycji na Pomorze Zachodnie zawijać będą największe kontenerowce na świecie – przekazał wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki - jeden o długości 400 m i jeden 200-metrowy. Wybrany podmiot ma zrealizować projekt zagospodarowując część Zatoki Pomorskiej i przyległych nieruchomości.

Inwestycja będzie stanowiła infrastrukturę podwójnego wykorzystania, czyli cywilną, która może służyć do obsługi ładunków wojskowych. Zgodnie z harmonogram terminal powinien rozpocząć działalność na początku 2028 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Od pomocnika hydraulika do kontraktu na najwyższy budynek w Europie - Marcin Ziopaja w Biznes Klasie

Rzucając wyzwanie Hamburgowi

W latach 2023-2029 r. zaplanowano inwestycje warte 10,3 mld zł, w tym rozbudowę portu wraz z dodatkowym falochronem i nowy tor podejściowy (tzw. trasa wschodnia).

Jak przekonywał niedawno wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk, za 6-7 lat Świnoujście ma rzucić wyzwanie niemieckim portom i stać się konkurencją dla Hamburga, który obecnie jest uważany przez UE za główny port przeładunkowy na Bałtyku.

Rozbudowa portu w Świnoujściu budzi emocje w Niemczech - o czym szeroki pisaliśmy w money.pl. Chodzi między innymi o kwestie granic na morzu i zasięg stref rezerwatu oraz obecne drogi wejścia do świnoujskiego portu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(68)
WYRÓŻNIONE
Mlody
8 miesięcy temu
Nie do wiary !! CUD sie wydarzył......interes POLSKI zostal uwzgledniony ..
Nol
8 miesięcy temu
Ojojoj to się zieloni terroryści uruchomią,Tusku zrobi kilka auditow ,,eksperci"udowodnią że to megalomania i wymysł PiSu podobnie jak CPK i po kłopocie.Nawet z żywą gotówka to nie powstanie.Jak to tak niemiaszka zepsuć interes zrobić konkurencję, mają swego człeka w Warszawie -nie ma się co bać.
gawor
8 miesięcy temu
zaraz przypłynie Schlezwig-Holstein z przyjacielską wizytą i wytłumaczy że to zły pomysł.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (68)
Anonim
5 miesięcy temu
To nie jest basen tylko morze, otwarte, bo połączone z morzem północnym, a dalej z oceanem atlancykim. Basen to bardziej jest morze czarne
Qqqqqqq
7 miesięcy temu
A po co? Przecież mamy na drogim brzegu!!!
szczecinianka
7 miesięcy temu
Kaktus mi urośnie jak to zbudują. Jak tylko pan Tusk się dowie, to zablokuje budowę, bo Urszula nie pozwoli
Fazi
8 miesięcy temu
Chyba Niemcy zamierzają wyzwolić Pomorze, jak Rosjanie Dombas, dlatego trzeba to budować. A tak serio, tyle z tego będzie co z CPK.
Maro
8 miesięcy temu
Ciekawe jaki jest w tym haczyk. Ten rząd nie zrobi czegoś wbrew Niemcom.
...
Następna strona