Jeśli chodzi o wyniki Dino Polska za sam trzeci kwartał 2024 r., to EBIT wyniósł 567,8 mln zł wobec 558,5 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA grupy wyniósł 673,4 mln zł, co oznacza wzrost o 3,7 proc. rok do roku. Przychody grupy wyniosły 7,607 mld zł, co oznacza wzrost o 10,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dino rozczarowało. Wstrząs na kursie spółki
Dalej: marża EBITDA wyniosła 8,9 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 9,4 proc. Wzrost sprzedaży LFL wyniósł 2,3 proc. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 527,2 mln zł, czyli o 10,0 proc., do 5 mld 809,6 mln zł.
Jeśli zaś mowa o całym okresie od stycznia do września dla Dino Polska, to przychody grupy wyniosły 21 mld 522 mln zł i były o 13,5 proc. wyższe rok do roku. Sprzedaż LFL wzrosła w o 4,9 proc. (20,6 proc. wzrostu przed rokiem).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ponadto: EBITDA po dziewięciu miesiącach wyniosła 1 mld 686,1 mln zł (wzrost o 0,4 proc. rok do roku), a zysk netto j.d 1 mld 81,3 mln zł, czyli 2,3 proc. więcej rok do roku. Marża EBITDA wyniosła 7,8 proc., podczas gdy w okresie dziewięciu miesięcy 2023 r. było to 8,9 proc.
Dług Dino
"Spadek marży EBITDA wynikał z większej dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu niż przychodów ze sprzedaży. Na wysokie tempo wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu wpłynął przede wszystkim znaczący wzrost kosztów pracowniczych. Wolniejsze tempo wzrostu przychodów jest z kolei następstwem spadku cen (deflacji) towarów z wielu kategorii asortymentowych oferowany w sklepach Dino" - napisano w raporcie.
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 38,6 proc. sprzedaży grupy w trzecim kwartale i za 39,7 proc. w okresie dziewięciu miesięcy.
Dług netto grupy Dino wyniósł 568,3 mln zł na koniec września 2024 r., co oznacza spadek o 386,5 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2023 r. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 0,25x na dzień 30 września 2024 r. Na dzień 31 grudnia 2023 r. wskaźnik ten wynosił 0,43x.
Grupa wypracowała po trzech kwartałach środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 1 mld 688 mln zł, czyli 15,8 proc. więcej rok do roku.
Nowe sklepy Dino Polska
Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, zaplecza logistycznego i mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, wyniosły w trzecim kwartale 2024 r. 434 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 1,13 mld zł i były o 34 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Wynagrodzenie polskiego miliardera. Kwota zaskakuje
Jak podano, skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 6,3 mld zł.
W trzecim kwartale 2024 r. Dino Polska otworzyło 69 nowych sklepów. Na koniec września 2024 r. sieć Dino obejmowała 2572 markety, o 232 więcej niż rok wcześniej.