Liderem marek premium na koniec czerwca była marka BMW, drugie miejsce zajął Mercedes, na trzecim miejscu znalazło się Audi. Na kolejnym miejscach uplasowały się Volvo oraz Lexus.
W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium stratę po sześciu miesiącach zanotował z kolei Jaguar (spadek o 31,65 proc.).
Polacy coraz bardziej przekonują się za to do Tesli. Od stycznia do czerwca tego roku w Polsce zarejestrowano 432 elektryki tej marki, czyli o prawie 391 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przypomnijmy, że w 2020 roku liderem polskiego rynku samochodów premium był Mercedes. Koncern zarejestrował 19 653 samochody, o 6,74 proc. (1 420 szt.) mniej w porównaniu z 2019 rokiem. Wiceliderem zestawienia na koniec ubiegłego roku było BMW. W wydziałach komunikacji zarejestrowanych zostało 18 290 aut tej marki, o 11,64 proc. (2 409 szt.) mniej w zestawieniu z poprzednim rokiem. Trzecie miejsce przypadło w udziale Audi.
Z ostatnich danych instytutu Samar wynika jednocześnie, że ceny nowych aut idą mocno w górę. W styczniu tego roku średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego na polskim rynku wyniosła 129,1 tys. zł. To o prawie 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W ciągu ostatnich trzech lat ceny aut wzrosły średnio aż o 30 proc.