Komenda Główna Policji podała dziennikowi, że w ubiegłym roku odnotowano 124 tys. przypadków kradzieży. To wzrost rok do roku o 12 tys. Zaznaczmy przy tym, że chodzi wyłącznie o przestępstwa, czyli przywłaszczenia towaru o wartości minimum 500 zł.
Policyjne raporty wskazują na duże problemy sieci handlowych. W okresie od stycznia do października 2022 r. liczba kradzieży o wartości przekraczającej 500 zł w stacjonarnych sklepach wzrosła o prawie 30 proc. rok do roku. Wykroczeń było zaś o 18 proc. więcej niż w 2021 r.
"Jedną z przyczyn wzrostu kradzieży może być rosnąca inflacja, która powoduje zubożenie społeczeństwa" - czytamy w "Pulsie Biznesu". Nie zmienia to jednak faktu, że sklepy przygotowują odpowiedź na falę kradzieży.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sieci handlowe zbroją się na walkę ze złodziejami
- W obliczu tak dynamicznego przyrostu liczby kradzieży, które przyjmują różne formy, zarówno mniejsi handlowcy, jak i sieci handlowe zaczynają uświadamiać sobie, że wdrożenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa w sklepach to nie tylko zakup sprzętu, czy zwiększenie personelu. Nieocenioną wartość ma tutaj know-how, audyt oraz doradztwo - mówi "PB" Robert Głażewski, dyrektor oddziału w Checkpoint Systems.
Z najnowszej analizy Pulse of Retail firmy Mercaux wynika, że 72 proc. przedstawicieli branży handlowej zamierza zainwestować w technologie wspierające sprzedaż stacjonarną. Mają z jednej strony ograniczyć kolejki przed kasami, jak i na nowe sposoby utrudnić życie złodziejom.
Sieci są gotowe wydać na walkę nieuczciwymi klientami tyle, co na rozwój handlu przez internet. Wśród nowych systemów antykradzieżowych można znaleźć np. innowacyjną technologię, która pozwala aktywować elektronarzędzie dopiero po opłaceniu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.