W III kwartale 2024 r. Wittchen zanotował spadek marży do 60,1 proc. Jak podaje portal Businessinsider.pl, te wyniki nie zadowalają szefostwa firmy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wittchen będzie sprzedawał koszulki i świece
Prezes Jędrzej Wittchen podczas wideokonferencji podkreślił, że firma pracuje nad planami naprawczymi i nowymi rozwiązaniami. - Nie satysfakcjonuje nas to, co się działo z wynikami przez ostatni kwartał - podkreślił. Firma zamierza wrócić na ścieżkę rozwoju i poprawić marże do poziomu 63-64 proc.
W reakcji na słabe dane Wittchen planuje rozszerzyć swoją ofertę. - Na wiosnę zaprezentujemy zupełnie nową jakość i nie będziemy się ścigać ceną - podkreślił prezes.
Firma zamierza wprowadzić do sprzedaży m.in. koszulki i produkty prezentowe (świece i zapachy). - Ruszamy też z budową hali logistycznej i mam nadzieję, że wiosną ona ruszy - stwierdził.
Dyrektor ds. finansowych Dariusz Kormański zaznaczył, że firma dostosowuje asortyment do potrzeb klientów. - Wzmacniamy i rozszerzamy ofertę ubrań i dodatków, bo wiemy, że ten segment nasi klienci doceniają - powiedział.
Firma nie zmienia strategii, ale chce poszerzyć asortyment, aby zwiększyć marże i umocnić swoją pozycję na rynku krajowym i zagranicznym.
W III kwartale 2024 r. Wittchen odnotował 8,72 mln zł zysku netto, co stanowi spadek w porównaniu do 17,39 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,54 mln zł, a EBITDA 19,3 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,28 mln zł (rok wcześniej 128,07 mln zł), mimo wzrostu wolumenu sprzedaży o 8 proc. rok do roku.
Presja cenowa, zwłaszcza w segmencie walizek, jest odczuwalna z powodu konkurencji ze strony azjatyckich platform internetowych. Wittchen stara się nie tylko konkurować ceną, ale także odświeżać design i technologie swoich produktów, aby zwiększyć marże.
Wittchen otwiera się na zagraniczne rynki
W ostatnim czasie o Wittchenie zrobiło się głośniej również w innych państwach. Wszystko za sprawą otwarcia pierwszego sklepu w Niemczech - w centrum handlowym Westfield Centro w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia).
Placówka ma ponad 150 metrów kwadratowych. Podobnie jak w przypadku innych salonów została zaprojektowana w modułowym koncepcie, w ramach którego sklep jest podzielony na strefy w zależności od asortymentu.
Spółka rozpoczęła zagraniczną ekspansję już w ubiegłym roku, kiedy otworzył sklep w Bukareszcie.
Wittchen to rodzinna firma założona w 1990 r. Jej prezes Jędrzej Wittchen sam zaprojektował logo, a na początku działalności osobiście sprawdzał jakość każdego portfela. Produkty marki regularnie pojawiają się w sklepach Lidl w Polsce.