Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MAGL
|

Słabe wyniki Wittchena. Zapowiada "wyścig cenowy"

17
Podziel się:

Wittchen, znany producent akcesoriów skórzanych, planuje wprowadzenie nowych produktów, aby poprawić wyniki finansowe. Firma zamierza poszerzyć ofertę o odzież i produkty prezentowe.

Słabe wyniki Wittchena. Zapowiada "wyścig cenowy"
Wittchen ma nowy plan na podniesienie wyników (East News, Karolina Adamska)

W III kwartale 2024 r. Wittchen zanotował spadek marży do 60,1 proc. Jak podaje portal Businessinsider.pl, te wyniki nie zadowalają szefostwa firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje 15 tysięcy okularów miesięcznie. "Marża sięga 90 proc."

Wittchen będzie sprzedawał koszulki i świece

Prezes Jędrzej Wittchen podczas wideokonferencji podkreślił, że firma pracuje nad planami naprawczymi i nowymi rozwiązaniami. - Nie satysfakcjonuje nas to, co się działo z wynikami przez ostatni kwartał - podkreślił. Firma zamierza wrócić na ścieżkę rozwoju i poprawić marże do poziomu 63-64 proc.

W reakcji na słabe dane Wittchen planuje rozszerzyć swoją ofertę. - Na wiosnę zaprezentujemy zupełnie nową jakość i nie będziemy się ścigać ceną - podkreślił prezes.

Firma zamierza wprowadzić do sprzedaży m.in. koszulki i produkty prezentowe (świece i zapachy). - Ruszamy też z budową hali logistycznej i mam nadzieję, że wiosną ona ruszy - stwierdził.

Dyrektor ds. finansowych Dariusz Kormański zaznaczył, że firma dostosowuje asortyment do potrzeb klientów. - Wzmacniamy i rozszerzamy ofertę ubrań i dodatków, bo wiemy, że ten segment nasi klienci doceniają - powiedział.

Firma nie zmienia strategii, ale chce poszerzyć asortyment, aby zwiększyć marże i umocnić swoją pozycję na rynku krajowym i zagranicznym.

W III kwartale 2024 r. Wittchen odnotował 8,72 mln zł zysku netto, co stanowi spadek w porównaniu do 17,39 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,54 mln zł, a EBITDA 19,3 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,28 mln zł (rok wcześniej 128,07 mln zł), mimo wzrostu wolumenu sprzedaży o 8 proc. rok do roku.

Presja cenowa, zwłaszcza w segmencie walizek, jest odczuwalna z powodu konkurencji ze strony azjatyckich platform internetowych. Wittchen stara się nie tylko konkurować ceną, ale także odświeżać design i technologie swoich produktów, aby zwiększyć marże.

Wittchen otwiera się na zagraniczne rynki

W ostatnim czasie o Wittchenie zrobiło się głośniej również w innych państwach. Wszystko za sprawą otwarcia pierwszego sklepu w Niemczech - w centrum handlowym Westfield Centro w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia).

Placówka ma ponad 150 metrów kwadratowych. Podobnie jak w przypadku innych salonów została zaprojektowana w modułowym koncepcie, w ramach którego sklep jest podzielony na strefy w zależności od asortymentu.

Spółka rozpoczęła zagraniczną ekspansję już w ubiegłym roku, kiedy otworzył sklep w Bukareszcie.

Wittchen to rodzinna firma założona w 1990 r. Jej prezes Jędrzej Wittchen sam zaprojektował logo, a na początku działalności osobiście sprawdzał jakość każdego portfela. Produkty marki regularnie pojawiają się w sklepach Lidl w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(17)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Piotr K.
4 tyg. temu
Niech poprawią jakość i przestaną szaleć z cenami . Nic innego ich nie uratuje. Nowy asortyment nic nie da jak to będzie taki sam badziew.
Ewa
4 tyg. temu
Kupiłam torebkę z nadzieją, że nie wyprodukowana w Chinach( przecież na stronie głównej firmy nie ma o tym wzmianki, pisze Wlochy), jakież było moje dziwienie, że torebka za kilkaset złotych -dokładnie prawie 700 zł została wyprodukowana właśnie w Chinach.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
g29
4 tyg. temu
Do szanowny Wittchen - przepraszam, że zawracam głowę, ale czy szanowni decydenci z tej firmy zauważyli, że po prostu odjechali od Polaków z cenami swoich produktów ??? Tak tylko pytam ponieważ ostatnio byliśmy na zakupach i zona postanowiła kupić zwykłą portmonetkę no może troszkę coś większego bo zawierała przegródki na dowód karty etc. oraz na banknoty, ale nadal w wielkości nieco mniejszej niż męski portfel) CENA WYROBU 500 zł. I w takim wypadku po prostu zrezygnowaliśmy, a żona używa do tej pory podobnego portfela, ale zakupionego kiedy ceny wyrobów Wittchen były stosunkowo wyższe niż innych producentów ale relatywnie jeszcze do przyjęcia. Życzymy nadal firmie Wittchen zysków, ale także życzymy odpowiednich ludzi na stanowiskach dokonujących oceny rynku i możliwości finansowych klientów, bo na dzień dzisiejszy, niestety oczekiwania firmy Wittchen, a możliwości finansowymi klientów są zdecydowanie innych rzeczywistościach. Taki przykład , ceny samochodów produkowanych w Europie i ceny samochodów oferowanych przez firmy z Chin - i gołym okiem widać kto się zwija, a kto ma zbyt i powiększa udziały w rynku.
Jola
4 tyg. temu
powiedzcie ile mozna miec torebek , dobrej jakosci po jednym kolorze do butw , podejrzewam max 7 do dziesieciu i jest koniec z kupowaniem , pozatym czesto cena niepokrywa sie z jakoscia produktu ...
sfsdf
4 tyg. temu
rozdrobnią się i w 3 lata zbankrutują
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
Gaja
4 tyg. temu
Może po prostu wrócić do tego, co było: piękne, klasyczne SKÓRZANE, nie: skóropodobne, ze skóry ekologicznej torebki. To nas urzekało w wyrobach Witthen
Już podziękuj...
4 tyg. temu
Kupiłam ostatnią torebkę w tym sklepie ! Skóra pościerana po miesiącu użytkowania
Momo Ludens
4 tyg. temu
Zakupiłem torebkę damską na prezent. Jakość wykonania była dostateczna, wiszące nitki i mała niedoróbka przy pasku. Za to cen była grubo ponad zdrowy rozsądek, ponadto czas realizacji nie został dotrzymany. Kilkudniowe opóźnienie, to chyba standard w tej firmie. Do tego wszystkiego żenująco niska jakość obsługi i utrudniony kontakt z nirozumiejącą polski język osobą. Niski wynik finansowy jest składową ceny, jakości i zadowoleniem klienta.
Ola
4 tyg. temu
Kiedyś chciałam kupić torebkę od polskiej firmy. Po wgłębieniu się w szczegóły okazało się, że Wittchen szyje w Chinach, a nie w szwalniach w Polsce. Dziękuję, nie kupuję.
Mira
4 tyg. temu
Ten, kto wpadł na pomysł sprzedaży w Lidlu powinien dostać medal 😆. Pokazali ludziom, co warte są torebki Wittchen. Ludzie nie chcą już tandety w drogim opakowaniu, na którą sklep nie uznaje reklamacji. To logo straciło swoją wartość. Świeczki już nie pomogą. Kolejny idiotyczny pomysł, na którym Wittchen straci, bo o kilka lat wchodzi z tym za późno.