Barbara Corcoran nie miała łatwego startu. Urodziła się w 1949 r. jako druga z dziesięciorga rodzeństwa. Jej matka zajmowała się domem, a ojciec często zmieniał pracę. W szkole Corcoran nie była prymuską. Po latach zresztą okazało się, że ma dysleksję.
Przyszła multimilionerka i osobowość telewizyjna, zanim skończyła 23 lata, zmieniała pracę 20 razy. Swój pierwszy biznes związany z nieruchomościami otworzyła, nie mając żadnego doświadczenia, wraz ze swoim ówczesnym chłopakiem. Tuż przedtem pracowała jako kelnerka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Druga firma amerykańskiej bizneswoman, Corcoran Group, jedna z największych agencji nieruchomości w Nowym Jorku, została sprzedana w 2001 roku za kwotę 66 mln dol. Obecnie 73-letnia Barbara Corcoran - jak czytamy w serwisie inc.com - zajmuje się rozwojem swojej marki osobistej, doradza firmom, w które zainwestowała, a także prowadzi podcast "Business Unusual".
Serwis inc.com zebrał i opisał siedem rad, których udziela Barbara Corcoran początkującym przedsiębiorcom. To wskazówki, dzięki którym można osiągnąć sukces wbrew wszelkim przeciwnościom. Wybraliśmy pięć z nich.
1. Szukaj u innych umiejętności, których sam nie posiadasz
Corcoran twierdzi, że każda udana firma, w którą zdecydowała się zainwestować, opiera się na harmonijnej współpracy ludzi o różnych kompetencjach. Wspomina, że jej partner biznesowy świetnie radził sobie ze wszystkimi rzeczami, z którymi ona miała problemy.
Sporządź listę swoich mocnych i słabych stron. Gdy zdobędziesz już gotówkę, zatrudnij osobę o umiejętnościach przeciwnych do twoich - radzi.
2. Kradnij genialne pomysły
Gwiazda Shark Tank nie uważa, żeby należały jej się szczególne wyrazy uznania za bycie osobą innowacyjną. Przyznaje, że wiele rozwiązań, które wprowadziła we własnej firmie, to pomysły, które podpatrzyła gdzieś indziej, a następnie wykorzystała na swój sposób.
Chyba nigdy w życiu nie miałam oryginalnego pomysłu - mówi.
3. Doceń swoją intuicję
- Na początku Shark Tank cały czas słuchałam swojego rozumu. Teraz oceniam ludzi instynktownie - cytuje inc.com słowa Corcoran.
4. Pracuj dla swoich ludzi
Lider - według Corcoran - pracuje dla swoich pracowników. Kiedy o tym zapomni i zacznie myśleć, że jest odwrotnie, przestaje być skuteczny. Zdaniem inwestorki menadżer, który zwraca uwagę na budowanie dobrych relacji z pracownikami oraz rozwijanie ich potencjału, zdobywa ich lojalność i otwiera sobie drzwi do udanej kariery.
5. Uwolnij się od swoich ograniczeń
Corcoran przyznaje, że walka z negatywnymi myślami i ograniczeniami we własnej głowie trwała u niej nawet 20 lat. - Twoim największym wrogiem w biznesie nie jest twój konkurent. To negatywne myśli, które masz w głowie z przeszłości - przekonuje.