"Ze smutkiem i niedowierzaniem przyjąłem wiadomość o niespodziewanej śmierci Jerzego Krzanowskiego, współzałożyciela firmy Nowy Styl" - napisał na biznesowym portalu społecznościowym LinkedIni Krzysztof Domarecki, założyciel i główny akcjonariusz Grupy Selena, holdingu zajmującego się produkcją chemii budowlanej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przyjaciel żegna Jerzego Krzanowskiego
Jerzy Krzanowski to jeden ze współzałożycieli, obok brata Adama, firmy Nowy Styl. Spółka jest jednym z największych w Europie producentów mebli biurowych. Krzanowski był jednym z najbogatszych Polaków.
Odszedł przyjaciel mój i całej Grupy Selena, który swoim zaangażowaniem i kreatywnością zyskiwał wielką sympatię w środowisku polskiego biznesu" - podkreślił Krzysztof Domarecki w poście na LinkedInie.
I dodał, że Jerzy Krzanowski i firma Nowy Styl należą do pionierów ekspansji międzynarodowej polskich firm.
"Wiele razy mieliśmy okazje dyskutować o wyzwaniach, jakie spotykają te nieliczne firmy, które już pod koniec lat 90. zaczęły ambitne programy sprzedaży produktów polskich marek na rynkach międzynarodowych. Jego kreatywność w tym zakresie inspirowała tych z nas, którzy poszli podobną drogą z Polski w świat " - uważa Krzysztof Domarecki.
Jeden z największych producentów mebli
Firma Nowy Styl dynamicznie się rozwijała i na początku 1993 r. Dziś Grupa Nowy Styl ma zakłady produkcyjne i magazyny w wielu krajach na całym świecie. Przychód spółki ze sprzedaży wyniósł w 2023 r. 310 mln euro. Firma zatrudnia ponad 3,5 tys. osób.
"Wraz z Jego śmiercią Polska utraciła wybitnego przedsiębiorcę, jednego z tych, którzy od lat wzmacniali pozycję gospodarczą naszego kraju na rynkach międzynarodowych. Dzięki olbrzymiej pracy Jego i brata Adama, firma Nowy Styl stała się jednym z wiodących w Europie producentów mebli biurowych" - napisał przyjaciel zmarłego przedsiębiorcy.
Według Krzysztofa Domareckiego "działalność Jerzego Krzanowskiego uhonorowana wieloma nagrodami i wyróżnieniami stanowi jeden z najlepszych w Polsce przykładów umiejętności stworzenia silnej i rozpoznawalnej globalnie marki, która stała się synonimem jakości, komfortu i szerokiego portfolio produktów, zdolnego konkurować na światowych rynkach".