Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Losik
|

Start nowego etapu przebudowy Warszawy Zachodniej. Fatalne wieści dla podróżnych PKP

12
Podziel się:

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia drugi rok powoduje poważne utrudnienia dla pasażerów kolei. Przewoźnicy, nie mogąc w pełni z niej korzystać, są zmuszeni do objazdów. Dodatkowe problemy podróżni będą mieli od przyszłego tygodnia, bo zaczyna się kolejny etap inwestycji.

Start nowego etapu przebudowy Warszawy Zachodniej. Fatalne wieści dla podróżnych PKP
Kolejny etap przebudowy stacji kolejowej Warszawa Zachodnia spowoduje nowe utrudnienia dla pasażerów (PAP, Mateusz Marek)

W poniedziałek (19 grudnia) wykonawca modernizacji stacji Warszawa Zachodnia zacznie przy przystanku Ochota budowę specjalnego łącznika między podmiejską a dalekobieżną linią średnicową. PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały, że zakres prac wymaga "znacznych zmian w rozkładzie jazdy". Utrudnienia potrwają do 8 stycznia 2023 r.

"Zmiany w komunikacji obejmują podmiejską linię średnicową. Połączenia w obu kierunkach na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia będą po jednym torze – z wyjątkiem utrzymania dwutorowego połączenia na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion" – poinformowały PKP PLK.

To nie koniec problemów. Część pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostanie skrócona lub odwołana. Niektóre kursy zostaną skierowane przez Warszawę Centralną. "Dwutorowe połączenie Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion ułatwi dojazd do metra" – zapewniają PKP PLK. Nie zmienia to jednak faktu, że ograniczona zostanie liczba pociągów o ponad połowę. Warto dobrze sprawdzić rozkład przed wyjściem z domu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Piotrem Soroczyńskim

Wielkie utrudnienia PKP w okolicach świąt i Nowego Roku

"Prace obejmą montaż specjalnych ściany typu 'larsen' przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej. Następnie wykonany będzie mur oporowy oraz łącznik torów linii dalekobieżnej" – wyjaśniają PKP PLK. Wyłączenie jednego toru tłumaczą koniecznością stworzenia strefy bezpieczeństwa dla robotników.

Pasażerowie mogą mieć jednak problemy, by bez żalu zaakceptować zmiany. Zwłaszcza po tym, jak zima i śnieg mocno utrudniły w ostatnich dniach poruszanie się koleją po Aglomeracji Warszawskiej.

– W ostatnim tygodniu na sieci PKP PLK dochodzi do ponad 700 zakłóceń dziennie, podczas gdy zwykle średnio jest to ok. 300 zakłóceń – powiedział w czwartek "Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Grunke, zastępca dyrektora PKP PLK ds. rozkładów jazdy.

Kiedy koniec przebudowy stacji Warszawa Zachodnia?

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia ma usprawnić komunikację kolejową w obrębie Aglomeracji Warszawskiej, ale też zapewnić podróżnym lepszy komfort.

– Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów – przypomina Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Inwestycja pochłonie blisko 2,64 mld zł, z czego wartość dofinansowania unijnego to 1,35 mld zł. Długo wyczekiwany moment zakończenia prac szybko jednak nie nastąpi. Na pewno nie w pierwotnie planowanym terminie, który przypada na jesień 2023 r. Serwis muratorplus.pl podał, że uciążliwa inwestycja przedłuży się do 2024 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
commuter
2 lata temu
"zwykle średnio jest to ok. 300 zakłóceń" - pogratulować standardów..
Bozka
2 lata temu
Pracuje 40 lat jezdze na trasie Warszawa Radom i tak jak teraz nie bylo zle nigdy czasy komuny to byl luksus w pkp teraz tydzien i codzienna loterja przyjedzie czy nie trasa po remoncie ludzie placa miesieczne bilety to powinni ustalic kary za nie wywjazywanie sie z umowy nie mowiac o rozkladzie ktory dopasowuje sie do pkp napewno nie dla potrzeb podroznych
Www
2 lata temu
Coraz gorzej z koleją...a bilety coraz droższe.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Zdegustowany
2 lata temu
A kiedy państwowe inwestycje zostały oddane bez opóźnienia wszystko co jest zbudowane przez państwo ma opóźnienie tylko deweloperzy którzy budują bloki za grube pieniądze nie mają opóźnienia nie będę się bardziej rozpisywał bo jeszcze zostanę posądzony o hejt bo przecież nie wolno źle pisać tylko dobrze
Www
2 lata temu
Coraz gorzej z koleją...a bilety coraz droższe.
Szpinak
2 lata temu
Jak zaczynałem jeździć koleją podróż wynosiła 23 min,teraz jest 32 lub 43 min wg planu.Planu który rzadko jest wykonany. A co do Warszawy Zachodniej:) Jak byłem dzieckiem były tam takie budki w których można bylo się schowaćprzed wiatrem sniegiem, fakt spali tam bezdomni ,ale to nie jest wina podróżnych. Teraz wydali duzo pieniędzy a jakość, mam nadzieję że będzie trochę porownywalna. Bo lepiej to już nie będzie. I jeszcze te miejscówki w IC
normalny na u...
2 lata temu
To chyba proste że hak coś się buduje to trzeba trochę pocierpieć żeby później się z tego cieszyć.
Bozka
2 lata temu
Pracuje 40 lat jezdze na trasie Warszawa Radom i tak jak teraz nie bylo zle nigdy czasy komuny to byl luksus w pkp teraz tydzien i codzienna loterja przyjedzie czy nie trasa po remoncie ludzie placa miesieczne bilety to powinni ustalic kary za nie wywjazywanie sie z umowy nie mowiac o rozkladzie ktory dopasowuje sie do pkp napewno nie dla potrzeb podroznych