Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Kontenerowiec staranował most. Takie odszkodowanie dostaną USA

6
Podziel się:

Departament Sprawiedliwości USA zawarł porozumienie z singapurskimi firmami - właścicielami kontenerowca Dali, który w marcu staranował most Francis Scott Key w Baltimore w stanie Maryland. Za spowodowanie katastrofy wypłacą one władzom amerykańskim odszkodowanie w wysokości ponad 100 mln dol.

Kontenerowiec staranował most. Takie odszkodowanie dostaną USA
Kontenerowiec Dali uderzył w most Key Bridge 26 marca po opuszczeniu Portu w Baltimore w drodze do Sri Lanki (getty images, 2024 Getty Images)

Departament Sprawiedliwości (DOJ) powiadomił o ugodzie w czwartek. Firmy Grace Ocean Private Ltd. oraz Synergy Marine Private Ltd., z siedzibą w Singapurze, wyasygnują kwotę 101 980 000 dolarów, która ma zaspokoić roszczenia Waszyngtonu.

Pieniądze trafią do skarbu państwa oraz innych agencji federalnych, które były bezpośrednio dotknięte incydentem lub zaangażowane w proces usuwania zniszczeń. Odszkodowanie nie obejmuje jednak wielu cywilnych pozwów, w tym stanu Maryland.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tajemnica "cudu na Orlenie". Obajtek: była awaria za awarią
To znakomity rezultat, który w pełni rekompensuje Stanom Zjednoczonym koszty poniesione w związku z katastrofą oraz pociąga właściciela oraz operatora Dali do odpowiedzialności. Szybkie rozwiązanie sprawy pozwoli również uniknąć kosztów związanych z postępowaniem sądowym w tej skomplikowanej sprawie, która mogłoby potrwać latami - ocenił cytowany przez NBC News zastępca prokuratora generalnego USA Brian M. Boynton.

Usunęli z kanału 50 tys. ton stali, betonu i asfaltu

Jak argumentował Departament Sprawiedliwości, wrak statku, którego nie można było usunąć, blokował kanał przez kilka miesięcy, wstrzymując ruch towarowy do i z Portu w Baltimore. Katastrofa spowodowała również zablokowanie ruchu na odcinku kluczowej autostrady w infrastrukturze transportowej w regionie.

- USA prowadziły działania ratunkowe, koordynowały działania agencji federalnych, stanowych i lokalnych w celu usunięcia około 50 tys. ton stali, betonu i asfaltu z kanału oraz samego statku Dali - oświadczył DOJ.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
zim z.
2 tyg. temu
Amerykanie nie patyczkują się z nikim, a kiedy Szkopy wypłacą odszkodowanie naszym powodzianom za wstrzymanie koniecznych prac na Odrze i jej dopływach. Zablokowali prace i fundusze z UE, idąc do sądu !!!!. - "Rozbudowa Odry musi zostać zatrzymana - mówiła kilkanaście tygodni temu niemiecka minister środowiska Steffi Lemke. To był sygnał dla ekologów i landu Brandenburgia, by podjąć konkretne działania". -"Wykonanie orzeczenia NSA oznaczałoby pogrzebanie planów polskiego rządu, co do Odry. Te zaś zakładają szereg inwestycji od granicy z Czechami w Chałupkach, przez Kędzierzyn Koźle i Wrocław, a na inwestycjach na Zalewie Szczecińskim, kończąc. Z polskiego punktu widzenia, ważne jest to, aby Odra była bezpieczna dla kilku milionów mieszkańców obok niej mieszkających, ale stanowiła również potencjał gospodarczy i rozwojowy".
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Nieścisłe
2 tyg. temu
To nie tak wygląda, bo jeszcze ubezpieczyciel zapłaci za odbudowę mostu. Na razie USA dostały 100 milionów tytułem zwrotu utraconych zysków z portu. A kilka razy więcej trzeba pociągnąć z ubezpieczyciela na odbudowę.
Majtek z Daru
2 tyg. temu
A wystarczyłby 1 obowiązkowy holownik na rufie i ograniczenie prędkości na tym odcinku do 7 węzłów
Ussa
2 tyg. temu
Czemu tak mało?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
xxx
2 tyg. temu
to odszkodowanie jest śmiesznie niskie
zim z.
2 tyg. temu
Amerykanie nie patyczkują się z nikim, a kiedy Szkopy wypłacą odszkodowanie naszym powodzianom za wstrzymanie koniecznych prac na Odrze i jej dopływach. Zablokowali prace i fundusze z UE, idąc do sądu !!!!. - "Rozbudowa Odry musi zostać zatrzymana - mówiła kilkanaście tygodni temu niemiecka minister środowiska Steffi Lemke. To był sygnał dla ekologów i landu Brandenburgia, by podjąć konkretne działania". -"Wykonanie orzeczenia NSA oznaczałoby pogrzebanie planów polskiego rządu, co do Odry. Te zaś zakładają szereg inwestycji od granicy z Czechami w Chałupkach, przez Kędzierzyn Koźle i Wrocław, a na inwestycjach na Zalewie Szczecińskim, kończąc. Z polskiego punktu widzenia, ważne jest to, aby Odra była bezpieczna dla kilku milionów mieszkańców obok niej mieszkających, ale stanowiła również potencjał gospodarczy i rozwojowy".
Ussa
2 tyg. temu
Czemu tak mało?
Prol
2 tyg. temu
Statek stracił sterowność z tego samego powodu z którego w 2001 w Nowym Jorku sterowność traciły samoloty ?
Majtek z Daru
2 tyg. temu
A wystarczyłby 1 obowiązkowy holownik na rufie i ograniczenie prędkości na tym odcinku do 7 węzłów