Subway od dawna jest łakomym kąskiem dla swoich rywali - nie tylko dla dużych korporacji, ale także dla mniejszych kapitałów prywatnych. Anonimowe źródła, na które powołuje się m.in. Bloomberg, twierdzą, że rozważana jest sprzedaż marki. Ale podkreślają, że sprawa nie jest przesądzona i nie wiadomo, czy kiedykolwiek dojdzie do transakcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Subway nabrał wody w usta
"Jako prywatna firma nie komentujemy struktury własności i planów biznesowych" - brzmi mailowe oświadczenie sieci, jakie otrzymał niedawno Bloomberg. "Cały czas koncentrujemy się na rozwoju naszej marki, aby pomóc naszym franczyzobiorcom odnosić sukcesy i zyski" - czytamy.
Zagraniczne media już w 2021 r. donosiły, że Subway szykuje się do sprzedaży, jednak wówczas sieć również zdementowała te pogłoski - przypomina Reuters.
Subway znany jest na całym świecie
Subway obecny jest na rynku od 1965 r. i od tego momentu jest w rękach dwóch rodzin założycielskich - przypomina Reuters. Sieć ma ponad 37 tys. lokali w ponad 100 krajach, a liczba barów szybkiej obsługi w Stanach Zjednoczonych wynosi ponad 20 tys. - więcej niż konkurencyjnego McDonald's.
Choć w ostatnim czasie Subway spowolnił ekspansję, to nadal odnotowuje silne wyniki sprzedażowe. W zeszłym roku firma poczyniła zmiany: nie tylko odświeżyła przepis na pieczywo, które w założeniu miało być zdrowsze, ale także otworzyła się na sprzedaż cyfrową, co umocniło jej pozycję na rynku.
Anonimowe źródła, na które powołuje się m.in. Bloomberg, twierdzą, że Subway wyceniany jest na ponad 10 mld dol.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.