Informacje "WSJ" sprzed kilku tygodni Subway nie komentował. "Nadal koncentrujemy się na rozwijaniu marki poprzez naszą transformacyjną podróż, aby pomóc naszym franczyzobiorcom odnosić sukcesy i przynosić zyski" - odpowiedziała wówczas sieć na pytania amerykańskiego dziennika.
We wtorek (14 lutego) okazało się, że informacje gazety były rzetelne. W walentynki Subway przyznał, że bada możliwą sprzedaż firmy. Wartość giganta oszacowano na mniej więcej 10 mld dol.
Sieci w kwestiach możliwej sprzedaży doradza globalny bank JP Morgan. Subway nie wyznaczył jednak żadnego harmonogramu działań. I zastrzega, że do transakcji może w ogóle nie dojść - informuje stacja CNBC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sieć kanapkowa Subway odbija się po latach spadku
Subway, który ma ponad 37 tys. restauracji w ponad 100 krajach, powiedział na początku lutego, że jego globalna sprzedaż wzrosła w zeszłym roku o 9,2 proc. W samej Ameryce Północnej - o 7,8 proc.
Firma przechodzi działania naprawcze po trudnych latach spadku zainteresowania jej kanapkami. Niemniej, przez ostatnie osiem kwartałów notowała wzrosty sprzedaży. Tylko sprzedaż cyfrowa wzrosła ponad trzykrotnie od 2019 r.
Liczba lokali Subway na świecie spadła w latach 2015-2021 o 22 proc. Sieć planuje m.in. przebudowę 3600 restauracji w Ameryce Północnej.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.