W środę w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty od potencjalnych wykonawców na budowę nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską z Zalewem Wiślanym. Wpłynęło 7 ofert na wykonanie kanału, ale inwestor weźmie pod uwagę sześć (propozycja tureckiej firmy nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Zaproponowała ona wykonanie prac za ... 1 zł)
– informuje PAP.
- Procedura przetargowa potrwa od 2 tygodni do kilkunastu tygodni, czyli najpóźniej we wrześniu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Wszystko przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem, według którego jesienią rozpocznie się kolejny etap prac na Mierzei – powiedział Michał Kania z biura prasowego MGMiŻŚ.
Oferty zgłosiły: konsorcjum Budimex S.A. wraz z hiszpańskim partnerem Ferrovial Agroman (zaproponowały cenę 992 mln 528 tys. 578 zł); konsorcjum Polbud Pomorze z chińskimi firmami (1 mld 148 mln 939 tys. 15 zł); chińska Sinohydro Corporation Limited (1 mld 105 mln 885 tys. 612 zł); Energopol Szczecin (1 mld 87 mln 912 tys. 72 zł); China Harbour Engineering Company Ltd. (1 mld 71 mln 808 tys. 567 zł) oraz belgijska N.V.Besix S.A. ze spółkami NDI S.A. oraz NDI sp. z o.o. (992 mln 270 tys. 523 zł).
Przetarg na wykonanie pierwszej części inwestycji nie obejmuje całości budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Chodzi o budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć, wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym.
Prace mają się rozpocząć w październiku tego roku. Wykonawca na wykonać przekop w ciągu 40 miesięcy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl