Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Skokowo wzrośnie liczba e-autobusów w Polsce. Tempo zmienią jednak ceny prądu

9
Podziel się:

W szybkim tempie rośnie liczba elektrycznych autobusów w Polsce. To efekt zamówień z ostatnich lat. Tempo wzrostu jednak znacząco spadnie, przez wysokie ceny energii elektrycznej. Głównym hamulcowym może być jednak brak pieniędzy na Krajowy Plan Odbudowy.

Skokowo wzrośnie liczba e-autobusów w Polsce. Tempo zmienią jednak ceny prądu
Autobusy elektryczne są coraz częstszym widokiem na ulicach polskich miast (Agencja Gazeta, Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta)

Na koniec czerwca 2023 r. polska flota elektrycznych autobusów ma liczyć nawet 950 pojazdów. To prawie o jedną trzecią więcej niż w połowie ubiegłego roku. Obecnie mamy ok. 800 tego typu pojazdów - pisze "Puls Biznesu".

Tempo, w jakim przybywać będzie e-autobusów w Polsce od drugiego kwartału 2023 r. będzie jednak spadać - podkreśla "PB", powołując się na raport portalu elektromobilni.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ekonomista studzi entuzjazm ws. inflacji. "Czegoś takiego nie było od 30 lat"

Ceny prądu i pieniądze z KPO a zakupy e-autobusów

Co ważne, większość gmin nie wypełniła celów wyznaczonych przez ustawę o elektromobilności, która zakłada wspieranie niskoemisyjnego transportu. Samorządom będzie trudniej w związku z rosnącymi cenami energii elektrycznej.

Ceny prądu nie zatrzymają procesu elektryfikacji flot autobusowych. Tempo jednak może zwolnić. Druga połowa 2023 r. pokaże nam jak bardzo. Chcę jednak podkreślić, że dużo większym hamulcowym niż ceny energii jest tu niepewność dotycząca pieniędzy z KPO" - zwrócił uwagę cytowany w gazecie Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Samorządy, "elektryfikując" swoje floty komunikacji gminnych korzystają w dużej mierze ze środków unijnych, ale i krajowych. Dotowane są zakupy pojazdów, infrastruktury do ich obsługi (m.in. ładowania), ale też szkolenia dla kierowców.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
lekarz
2 lata temu
roznica miedzy e-autobusem a zwyklym jest taka ze e-autobus jedzina pradzie robionym z wegla a zwykly na cieklym paliwie ktore spala sie 100 razy bardziej czysto niz wegiel z ktorego robi sie prad do e-autobusu. Kto zebral kase za tego rodzaju innowacje?
Prezydent2025
2 lata temu
Ideologią w ekonomii [gospodarce] zawsze kończy się słonym rachunkiem dla Społeczeństwa.
Józef Nowak
2 lata temu
To jest zupełnie tak jak to że każde zwycięstwo Rosjan przybliża ich do klęski :-).
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Auto za dolar...
rok temu
Największy problem to akumulatory. Elektryczny pojazd już był w 1828 a kiedy spalinowy?
Plastik
2 lata temu
Czy ktoś wie ile trzeba miedzi by było na nowe kable do ładowarek?
Józef Nowak
2 lata temu
To jest zupełnie tak jak to że każde zwycięstwo Rosjan przybliża ich do klęski :-).
vlk
2 lata temu
Nowe kopalnie węgla, wybudujemy u nas. Wyprodukujemy więcej energii elektrycznej i dwutleku węgla dzięki temu. Nawet na eksport. Produkcją polskich samochodów i autobusow elektrycznych zalejemy Unijny rynek. Trzeba tylko wyzwolić się z pod dyktatury IV niemieckiej rzeszy.
siup
2 lata temu
gaz byl trudniejsza technologia do ogarniecia, mniej dostepna i bardziej toksyczna