Już ponad milion wniosków o wsparcie wpłynęło do ZUS - informuje ZUS na swoich stronach. O zwolnienie ze składek stara się 773 tys. Polaków, o świadczenie postojowe - 198 tys., a wniosków o odroczenie terminu płatności lub układ ratalny 34 tys. Problem zaczyna się w momencie, kiedy urzędnicy zaczynają ich rozpatrywanie.
We wnioskach bowiem roi się od błędów, w tym również tych najbardziej podstawowych, jak brak podpisu, a w jego miejscu pozostawiony wzorcowy Jan Kowalski. Kłopot w tym, że takie błędy mogą spowodować, że wniosek nie zostanie przyjęty w terminie - uprzedza ZUS. Wymaga to bowiem postępowania wyjaśniającego, w którym urzędnicy muszą skontaktować się z wnioskodawcą.
"Jeśli będziemy mieli wątpliwości dotyczące wniosku, skontaktujemy się e-mailem lub telefonicznie. Dlatego warto podać we wniosku swoje aktualne dane" - podaje ZUS.
Problem dotyczy jednak przede wszystkich papierowych wniosków. Przykłady? Przede wszystkim brak podpisu czy niezrozumiałe i nieczytelne dopiski na formularzu na temat sytuacji finansowej przedsiębiorcy.
Błędy we wnioskach o zwrot VAT
- Opublikujemy wzory wypełnienia formularzy z przykładowymi danymi, ale zwracam uwagę, by nie przepisywać numeru NIP, czy danych osobowych ze wzoru, tylko wpisać własne dane - uprzedzała w programie "Money. To Się Liczy" prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
ZUS na swojej stronie opublikował specjalny poradnik:"Jak poprawnie wypełnić wniosek o świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą", w którym przypomina również o tym, jakie świadczenie mogą ubiegać się przedsiębiorcy.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl