Poinformował o tym Krzysztof Mazur, wiceminister rozwoju. Jego słowa cytuje Polska Agencja Prasowa.
Najwięcej pytań dotyczy takich obszarów jak zatrudnienie i ubezpieczenia. Polacy mają wątpliwości w kwestii wynagrodzenia postojowego, składek ZUS czy wsparcia dla samozatrudnionych.
Na stronach resortu rozwoju można korzystać ze specjalnego formularza, ale również z infolinii i chatbotu. Przypominamy, że money.pl przygotował podobne rozwiązanie. W prawym dolnym rogu naszej strony można znaleźć chatbota, który rozwieje najczęstsze wątpliwości, występujące wśród polskich przedsiębiorców.
Ministerialne rozwiązania cieszą się dużą popularnością. Wiceminister zdradził, że codziennie do urzędników trafia 5 tys. zapytań związanych z działaniem tarczy antykryzysowej.
- Tworząc stronę, staraliśmy się wejść w buty użytkowników końcowych, czyli pracowników i przedsiębiorców. Przedsiębiorcy nie mają czasu na przeglądanie setek stron skomplikowanych aktów prawnych, dlatego prezentujemy rozwiązanie, dzięki któremu będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu - poinformował Krzysztof Mazur.
Jak informował jeszcze przed świętami resort rozwoju, Polacy złożyli już ponad 600 tys. wniosków o wsparcie finansowe w kryzysie.
Najwięcej, bo aż 433 tys. wniosków dotyczy zwolnienia ze składek ZUS przez 3 miesiące. 90 tys. samozatrudnionych złożyło natomiast wniosek o świadczenie postojowe.
Mniejszym zainteresowaniem cieszy się postojowe dla umów cywilno-prawnych czy odroczenie składek ZUS. Niespełna 8 tys. firm zwróciło się do państwa o dofinansowanie wynagrodzeń w związku z przestojem ekonomicznym.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem