Dolina Krzemowa jest uznawana za globalne centrum innowacji, gdzie swoje siedziby ma wielu amerykańskich gigantów technologicznych, takich jak Google, Apple, Facebook, Intel, HP, czy Netflix.
"Nie mamy się czego wstydzić"
Dziesięć dolnośląskich firm wzięło udział w targach TechCrunch w San Francisco, które są jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń dla start-upów.
Podczas wydarzenia start-upy mogą prezentować swoje produkty i szukać potencjalnych inwestorów. W 2023 roku w wydarzeniu wzięło udział 200 przedsiębiorców z całego świata.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Stany Zjednoczone są największą gospodarką na świecie. To miejsce, gdzie nowe pomysły mogą być zauważone, dlatego tutaj jesteśmy - mówił na zakończenie targów TechCrunch w San Francisco, wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak.
- Najważniejsze jest to, że nasi przedsiębiorcy mogli zaprezentować się na targach w San Francisco. Widzieliśmy w Dolinie Krzemowej wiele interesujących start-upów, ale także firm, które wchodzą już na rynek światowy - dodał wicemarszałek.
- Nasi przedsiębiorcy nie mają się czego wstydzić i są zadowoleni z tych targów, liczą na nawiązanie nowych kontaktów. Na targach prezentowane były branże: kosmiczna, sportowo-odzieżowa, czy IT. Co ważne wszystkie te firmy prezentowały nowe technologie - mówi Wojciech Bochnak i dodaje, że to jest szansa dla firm na spełnienie "american dream".
- Chcemy czerpać doświadczenia od najlepszych, stąd nasza obecność na jednych z największych w świecie targach nowych technologii w San Francisco. Nasi przedsiębiorcy pokazali kilka innowacyjnych pomysłów, które miejmy nadzieję zachwycą amerykańskich inwestorów - dodaje wojewódzki radny Tymoteusz Myrda.
-W ramach Going Global umożliwiamy przedsiębiorcom nie tylko udział w targach, ale także zapewniamy całą organizację wyjazdu: transfery, noclegi, wyżywienie, przeloty. Wszystko po to, by mieli jak najbardziej komfortowe warunki do promowania swoich biznesów - tłumaczy Cezary Przybylski, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
- Nasze dolnośląskie firmy są naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Nie mamy kompleksów i wiemy, że po prostu na tak dużych, branżowych, międzynarodowych wydarzeniach nie może zabraknąć naszych przedsiębiorców - dodaje wiceprzewodniczący Przybylski.
Firmy walczą o wielkie kontrakty
- Nawiązaliśmy sporo kontaktów, teraz liczymy, że to przełoży się na umowy. Usłyszeliśmy od jednego z potencjalnych inwestorów: Wow, wiem konkretnie, o co chodzi w tym pomyśle i jak wdrożyć tę innowacje w życie - mówi Michał Broniewicz z firmy Bangproof
Firma tworzy pierwsze na świecie certyfikowane miękkie kaski, zaprojektowane do uprawiania sportów wodnych. Kask wygląda jak zwykła czapka, która twardnieje w stanie zagrożenia i chroni przed energią uderzenia.
Firma Cancer Center amerykańskich inwestorów chce zainteresować oprogramowaniem, opaty m.in. na sztucznej inteligencji, które ma pomóc radiologom i patologom w wykrywaniu i klasyfikacji zmian nowotworowych.
Firma Trasee w San Francisco zaprezentowała oprogramowanie "Gallio PRO", które pozwala firmom zachować prywatność danych. Algorytmy rozmywają twarze i tablice rejestracyjne samochodów, pozostawiając jakość obrazu nienaruszoną, a proces jest całkowicie zautomatyzowany.
Dolnośląskie firmy chcą podbić świat. Pomaga UE
Przedsiębiorcy mieli szansę zaprezentować się w USA dzięki projektowi Going Global 4.0.
- Taki wyjazd to koszt co najmniej kilkunastu tysięcy złotych, jak nie więcej. Niektórzy, gdyby nie dofinansowanie z Unii Europejskiej nie mieliby szans zaprezentować swoich pomysłów w Stanach Zjednoczonych - mówi Wojciech Bochnak.
28 zagranicznych misji gospodarczych dla blisko 300 przedsiębiorców - zakłada projekt Going Global 4.0, który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska. Projekt jest skierowany to przedsiębiorców, którzy prowadzą swoją firmę na Dolnym Śląsku i są zainteresowani promocją swoich produktów i innowacji na rynkach międzynarodowych.
Poprzedni edycja projektu "Going Global - Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza" objęła w sumie 145 przedsiębiorców, którzy w ramach 13 zagranicznych misji odbyli niemal 400 spotkań biznesowych. Szacowana przez uczestników działań projektowych wartość kontraktów dotychczas wyniosła ponad 5,3 miliona zł.