Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Tesla straciła koronę królowej samochodów elektrycznych. Warren Buffett wyprzedził Elona Muska

20
Podziel się:

Chiński BYD wspierany przez Berkshire Hathaway Warrena Buffeta stał się największym producentem samochodów elektrycznych na świecie. Oznacza to, że z pierwszego miejsca rankingu spadła Tesla. Firma Elona Muska, która była królową e-mobilności, złapała poślizg m.in. przez nasilenie epidemii COVID-19 w Chinach.

Tesla straciła koronę królowej samochodów elektrycznych. Warren Buffett wyprzedził Elona Muska
Należąca do Elona Muska firma Tesla, straciła pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów elektrycznych (Getty Images, Daniel Zuchnik, Maja Hitij, VCG)

Firma BYD z siedzibą w Shenzhen sprzedała w pierwszej połowie tego roku ponad 641 tys. aut elektrycznych - wynika z dokumentacji opublikowanej na giełdzie w Hongkongu, na którą powołuje się amerykański "Business Insider". To o 77 tys. sztuk lepszy wynik niż Tesli. I oznacza nowego największego producenta e-samochodów na świecie.

Chińczycy w ciągu roku odnotowali gigantyczny wzrost sprzedaży. Między styczniem a czerwcem 2022 r. sprzedali o blisko 315 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Akcje BYD wzrosły od początku roku o 36 proc.

Wyprzedzenie Tesli byłoby zdecydowanie trudniejsze, gdyby nie wybuch kolejnej fali koronawirusa w Chinach. Zakłady BYD ulokowane są z dala od punktów zapalnych COVID-19. Fakryka Tesli (Gigafactory 3) znajduje się natomiast w Szanghaju, gdzie chińskie władze zastosowały wybitnie twardy lockdown, w którym miasto zamknięto na cztery spusty zgodnie z polityką "zero COVID".

Fabryka Elona Muska w Szanghaju została zamknięta w maju na 22 dni. Po powrocie do pracy nasiliły się jednak problemy z dostępnością części, co nie ułatwiło wyścigu z BYD.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Shah
2 lata temu
Musk popełnia błędy . Pierwszy to fabryki w Chinach i poleganie na ich dostawach . Najpierw skasują pieniądze a potem będą Teslę sabotować . Jeszcze 5 lat lokdaunu i Tesla zbankrutuje . Drugi błąd to ulokowanie fabryki w Berlinie . Tak go tam przeczołgają, że się nie pozbiera . Inna sprawa, że liczył na pracowników niemieckich w Berlinie . Dla Polaków za daleko . Mógł wybudować w Polsce wszystko na Europę a tak z Chin do Niemiec a Niemiec tylko ma związki zawodowe i też sabotuje robotę . Szczególnie Wschodni komuniści
ha ha ha
2 lata temu
No i o to chodzi w elektrycznej rewolucji! Chińczycy mają być głównym producentem aut, a Europa będzie ich rynkiem zbytu, stąd mocno sypią groszem skorumpowanym politykom i urzędnikom w EU oraz ekologom.
apro
2 lata temu
Oj money money.. Sprawdźcie źródło, zanim napiszecie głupoty. BYD do tej liczby zalicza hybrydy, w tym wiele nawet nie plugin. Takie to elektryki. Porównajcie może wartościowo sprzedaż Tesli i TYLKO BEV z BYD. Będzie to nieco bardziej miarodajne.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
ciekawy
2 lata temu
Na trzecim miejscu syrenka?
krzychu
2 lata temu
Jeszcze troche i królową samochodów będzie mirai, wodór to przyszłość motoryzacji
Rzetelny
2 lata temu
Następnym razem, jak będziecie kopiować z Twittera to chociaż pokuście się o kliknięcie w artykuł i doczytajcie. Tesla nie produkuje hybryd - produkuje wyłącznie samochody elektryczne. W BYD samochody elektryczne to połowa produkcji i są liczone z hybrydami plugin których udział w całej produkcji sięga drugiej połowy. W związku z powyższym realnie wyprodukowali nieco ponad 320 000 elektryków. Świetna rzetelność.
juz niedlugo
2 lata temu
tych redaktorkow co wiecznie pisza o zarazie zapamietac a pozniej na front wschodni
Hit
2 lata temu
Po samochody będziemy jeździć na białoruś