Wcześniej w marcu tę strategię zapowiadał CEO Tesli Elon Musk.
Baterie LFP mają być montowane w autach Tesli na szerszą skalę
Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) mają być montowane w elektrycznych półciężarówkach w wersji, którą Tesla nazywa Semi Light. Data rozpoczęcia ich produkcji nie została jednak podana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W grudniu rozpoczęto produkcję ciężarówek o większym zasięgu, wynoszącym 800 km. Te auta dysponują bateriami na bazie niklu.
Wcześniej zapowiadane mniejsze wersje auta osobowego mają być wyposażone w baterie LFP 54 kWh, gdy Model Y czy Model 3 dysponują baterią 75 kWh.
Baterie LFP mają być też montowane do Modelu Y i Modelu 3 na szerszą skalę, jednak nie podano konkretnej daty, kiedy to się stanie.
Jak zauważa agencja Reutera, Elon Musk i inni zwolennicy takiego rozwiązania wskazują na to, że żelazo jest zdecydowanie łatwiej dostępne i tańsze od alternatywnych rozwiązań na bazie niklu. Ten czynnik ma przeważać na korzyść LFP, mimo że zajmują więcej miejsca, są cięższe i mniej wydajne. Z drugiej strony w ich przypadku występuje mniejsze ryzyko pożaru niż w przypadku baterii na bazie niklu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.