Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
WS
|
aktualizacja

TikTok i Instagram zamiast Google. Pokolenie Z wywraca do góry nogami sposób korzystania z internetu

8
Podziel się:

Google chce nadążyć za TikTokiem. Okazuje się, że prawie 40 proc. generacji Z woli korzystać z wyszukiwarek dostępnych na TikToku i Instagramie niż z produktów Google’a, jak Google Search i Mapy.

TikTok i Instagram zamiast Google. Pokolenie Z wywraca do góry nogami sposób korzystania z internetu
Generacja Z zamiast z wyszukiwarki Google'a woli korzystać z TikToka lub Instagrama (Unsplash, Rob Hampson)

O sprawie po raz pierwszy poinformował TechCrunch, który powołał się na wypowiedź Prabhakara Raghavena.

– Prawie 40 proc. młodych ludzi nie korzysta z Google Maps lub wyszukiwarki Google’a, gdy szukają miejsca na lunch – wybierają TikToka lub Instagrama – podał wiceprezes Google podczas konferencji Fortune Brainstorm Tech.

– Ciągle uczymy się, w kółko, że nowi internauci nie mają oczekiwań i sposobu myślenia, do którego się przyzwyczailiśmy – mówił Raghavan i dodał, że zapytania, które zadają młodzi, są obecnie zupełnie inne.

Wiceprezes powiedział również, że młodzi użytkownicy nie mają tendencji wpisywania słów kluczowych, ale raczej odkrywają miejsca w bardziej wciągający dla nich sposób.

Wewnętrzne badania Google'a

Google przeprowadził badania, z których wynika, że 40 proc. młodych nie korzysta już wyszukiwarki firmy. Ankiety obejmowały użytkowników w Stanach Zjednoczonych w wieku od 18 do 24 lat. Dane te nie zostały jednak upublicznione.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Powyższe wnioski nie powinny być zaskoczeniem dla Google'a. Inne badanie przeprowadzone w 2021 roku pokazało, że młodzi szukają informacji na temat marki nie w wyszukiwarce, a bezpośrednio na profilach społecznościowych firmy, która ich interesuje.

Wizualne bogactwo

Raghavan podał również, że młodzi ludzie są ogólnie zainteresowani "bogatymi wizualnie formami", jeśli chodzi o wyszukiwanie. W dodatku generacja Z nie zna papierowych map, do których starsze pokolenie przywykło, a które posłużyły do zaprojektowania ich odpowiednika w sieci.

– Musimy wyczarować zupełnie nowe oczekiwania, a to wymaga zupełnie nowych ... podstaw technologicznych – zauważył Raghavan.

Choć Mapy Google’a przeszły już lifting, to czekają tę aplikację kolejne rozszerzenia, aby nie przypominać znanej starszym papierowej wersji mapy.

Nowa wyszukiwarka

Raghavan zasugerował również, że zapotrzebowanie młodszych ludzi na treści wizualne zmieni Google Search. Uważał jednak, że jest to część trwającej ewaluacji wyszukiwarki. Wcześniej, jak wyjaśnił, użytkownicy sieci wpisywali do wyszukiwarki kilka podstawowych słów kluczowych, aby w zamian otrzymać listę linków. Później wyszukiwarki stały się zdolne do zrozumienia języka naturalnego, a następnie dodały możliwości obsługi zapytań głosowych.

Google obecnie dąży do łączenia obrazów i tekstu, aby w przyszłości osoba nosząca okulary AR mogła rozpocząć wyszukiwanie na podstawie tego, co widzi.

Jesienią gigant technologiczny podał, że pracuje nad umowami, które pozwoliłyby mu indeksować filmy z Instagrama i TikToka w wyszukiwarce. Powoli zmiany są już widoczne dla użytkowników – po wpisaniu słowa kluczowego i dodania "TikTok" Google zwróci wyniki filmów opublikowanych przez ten serwis społecznościowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Królewna Saba...
2 lata temu
Musi przyjść koniec świata!
Km3
2 lata temu
Młodzi są zainteresowani bogatymi wizualnie formami i nie umieją korzystać z map,czyli jak powiedzieć że dzisiejsi młodzi to nie najmądrzejsze pokolenie xd
aala
2 lata temu
Świat stoi na krawędzi i powoli ta krawędź zaczyna się kruszyć. Strasznie szybko do tego doszło.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Pokolenie z
2 lata temu
Mowa o pokoleniu które nie potrafi nawet prawidłowo złapać młotka? A tak na serio, to kto niby woli sprawdzać np restauracje i drogę do nich na tiktoku, niż na Google Maps?
Piotr
2 lata temu
Młodzi odchodzą od googla, wolą tiktoka czy instagrama. A co ma jedno z drugim wspólnego. To tak jakby napisać młodzi grają już w gry, wolą kolor niebieski.
Dziaders
2 lata temu
Kultura obrazkowa to mniej wysiłku, mniej myślenia abstrakcyjnego, opartego na symbolach.
o_O
2 lata temu
Pomimo że sam należę do pokolenia Z pierwsze słyszę o tym że socialmedia posiadają własne przeglądarki :/ Pewnie jak większość mnie to ni grzeje ni to ziębi. Nie zamierzam nawet tam zaglądać niczego mi nie brakuje w starym wujku google
aala
2 lata temu
Świat stoi na krawędzi i powoli ta krawędź zaczyna się kruszyć. Strasznie szybko do tego doszło.